יום שבת, 15 באוגוסט 2015

ההצעה לנטוש את האו"ם - הזיה

אני תוהה אם מי שמציע זאת מת על שחפת ורוצה לשלם פי 10 על ביטוח נסיעות לחו"ל. אם לא, אולי כדאי שיבדוק מה היתרונות בהשארות כחברים באו"ם. האו"ם איננו כולל רק את מועצת הביטחון, העצרת הכללית והמעצה לזכויות אדם. הוא כולל עשרות סוכניות שרובן המכריע מועילות ביותר לשראל. בלי חברות בארגון הבריאות העולמי לא נקבל חיסונים חדשים נגד שחפת בזמן.
 
לגבי החיסכון הכספי, שוויץ - הצטרפה כחברה ב-2002,  הייתה משקיפה (ושילמה אותו סכום לערך) הרבה לפני, לדעתי מסוף שנות הארבעים; לגבי דרום קוריאה - כנ"ל (פרט לכך שמדובר בשנות החמישים המוקדמות).
 
לגבי סן מרינו - הדרישה של ההגדרה של מדינה כחברה באו"ם על ידי מבטחי המשנה הוא מתקופת סוף המלחמה הקרה, אני לא בטוח אם הוא היה ב-1992, אבל מאז שהתחיל הפער גדל כל הזמן, כך שהוא בטוח לא היה משמעותי במיוחד ב-1992, אפילו היה קיים.

גם היום יש מדינות לא חברות בעולם, עוד אחת - ישראל, לא תשנה את שוק הביטוח. אולי נקבל מחירים נמוכים מצפון קפריסין אבל לא בהרבה ובתור בונוס גם הפלסטינים יקבלו שדרוג מכיוון שבמו ידנו נשווה אותנו אליהם.

אז כן, אונר"א היא גורם מפריע ומועצת זכויות האדם היא מטרד אבל עדיין עדיף בהרבה להיות בפנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אחד ביום בפרק ראשון של היסטוריה אלטרנטיבית

לאחר שיקול דעת מעמיק החלטתי שהפרק  אחד ביום: מי יציל את המשטרה?  פשוט מייצג היסטוריה אלטרנטיבית. אני רק מופתע מכך שלא מזהירים את המאזינים ומ...