יום שני, 6 באוקטובר 2014

הדיווח על "עולים לברלין"

הבעיה איננה ביורדים לברלין אלא באלו שמשתמשים בהם. אם למישהו יש ספק שלא מדובר בבחירה אקראית - שיימצא את הערבי שמשתתף בחגיגה (סייד קשוע לא נחשב לצורך העניין) - הם 40% בערך מהקבוצה.
 
נוצרי ישראלי שיהגר לגרמניה יוכל בקלות להגדיל דרמטית את ההכנסה הפנויה שלו ולכן שיעורי ההגירה הגבוהים מאוד שלהם - משום מה אותם לא תראו בתקשורת.
 
ברלין איננה גרמניה בכללותה. אני לא מכיר את הנתונים המדויקים, אבל כוח הקנייה בברלין נמוך בהרבה מהממוצע הארצי - מצד שני, כמובן שאפשר להשוות לירושלים ולקבל תוצאה אחרת.
 
צריך גם לזכור כי בשביל לקבל רמת שירותים בניו יורק כמו בת"א אצטרך לשלם ביטוח בריאות וחינוך פרטי. שני הגורמים הללו יביאו אותי להכנסה דומה. אני בטוח שיכולתי להרוויח באלטנטה כפול, ואפילו לא לשנות תפקיד, אבל כמות החיסכון הייתה נשארת קבועה כמעט.
 
זה לא מקרי שלא מדברים על מאזן ההגירה של ישראל, אחרי הכל הוא חיובי כבר שנים. אשר למאמצי ההחזרה של היורדים - מי אמר שהמבקרים הם היחידים שתקועים במאה הקודמת?
 
בנוסף, אחת הנקודות שיותר מתעלמים מהם היא הנטייה של אנשים בעלי מעמד גבוה יחסית להגר, סוף סוף מישהו נזכר שבישראל לא המציאו את הגלגל - לא רק בישראל - עובדי העולם רוצים רילוקיישן.

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...