יום שני, 28 בדצמבר 2015

המינוף של הקרן החדשה לישראל

אני בדיוק סיימתי את מאמרה המבדר של טלי ניר מהאגודה לזכויות האזרח בנושא (בעוונתי קניתי ידיעות). היא צודקת בדבר אחד - אין צורך בחוק עמותות נוסף, צריך לאכוף את החוק שכבר עבר, למרבה הצער, האגודה שהיא סמנכ"לית שלה מספקת שירותים משפטיים להארכת ההליכים בנושא.
 
הנ"ל טענה, שהמידע כבר חשוף ואפילו נמצא באתרי האינטרנט. אני חושב שרמת הידע שלי בחיפוש באינטרנט היא קצת מעל לממוצע ולא הצלחתי למצוא באף אתר של עמותת שמאל את המידע (פרט לאזכורים אנקטודליים של תרומות זרות אקראיות ספציפיות). פרט לכך האגודה הגישה בג"צ נגד רשם העמותות שדרש הסברים למה 9 עמותות שמאל מרכזיות לא דיווחו בנושא (אני לא ראיתי עדכון בששת החודשים האחרונים כך שכנראה אין החלטה).
 
בדקתי את אתרי האינטרנט אבל בהם אין פרטים. העמותות גם מפרסמות דוחות מגוחכים של תקציבים בלי עלות פרויקטים שמכילים 99% מהתרומות המשמעותיות ובוודאי של מדינות (שלא מעוניינות לשלם את תקציב הבורקס של ההנהלה).
 
את הכסף של הקרן החדשה אפשר לחלק לשלושה חלקים (מהקטן לגדול):
א. התקציב הישיר של הקרן
ב. תקציב הפעילות של הקרן
ג. הכסף ששתי"ל מפקחת עליו
בדרך כלל הם מפרסמים את א' ואם מתעקשים מקבלים את א+ב. לרוע המזל, לפי הפרסומים של הקרן עצמה, ג' מגמד את א'+ב' (לא ברור בכמה, אבל מדובר בסדר גודל לפחות). כך שהתשובה המתקבלת אולי נכונה טכנית אבל לעניין המינוף היא חסרת משמעות.
לא למותר לציין שהתרגיל הזה לא מוגבל לקרן החדשה...
 
יש לציין כי הקרן החדשה מפרסמת את התקציב אבל לא הכסף המפוקח - זה כמו בבנק - התקציב קטן יחסית אבל הכסף בשליטה אפקטיבית גדול בהרבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...