יום שבת, 2 בינואר 2016

"פסילת" הספר "גדר חיה"

אני תוהה איך בדיוק "משרד החינוך לא הכניס לתכנית הלימודים" הפך ל"משרד החינוך פסל את הספר". אני עשיתי את הבגרות בספרות על שר הטבעות, שלא ממש הופיע בתכנית הלימודים. יש אמנם רשימת ספרים מומלצים ויש רשימת חובה, אבל אין שום בעיה ללמוד מה שמתחשק לך כמעט. למיטב ידיעתי, יש רשימה קטנה שמכילה את מיין קאמף פחות או יותר שאסורה לכאורה, אבל אפילו במקרה הזה אפשר לבקש להיבחן אם יש מספיק סבלנות. לדעתי צריך לתמוך בהכנסתו לתכנית, זה יקטין את סיכויי התלמידים לקרוא אותו.
 
האמת היא שטרם נתקלתי במישהו שתומך בהודעת הפסילה, יש כמה שתומכים בפסילת הספר בשל השמצת צה"ל, אבל לא נראה שהתבוללות מקפיצה מישהו באמת. לטעמי זה מוכיח שהוועדה לא מחוברת למציאות, אבל מה אני יודע?
 
מכיוון שאני לא קראתי את הספר אין לי דעה, האמת בעניין התוכן לא ידועה לי כלל וספק אם הייתי מסכים עם מישהו בנושא אילו הייתי קורא אותו😃
 
האמת היא שהספר לא נפסל וגם ההחלטה להוציא אותו מרשימת החובה נקבעה על ידי ועדה מקצועית שמתנהגת כמו ב"כן אדוני השר" משנה רק את התירוצים בהתאם לשר. אני כמעט חושד שההחלטה התקבלה רק בשביל להביך את בנט. לכן אני לא בטוח בכלל שבנט רוצה לבטל, אבל אפילו בהנחה שהוא רוצה - זה יימשך שנים. בזמנה של יולי תמיר היה סיפור עם ספר לבגרות שנטען שהוא תומך בכהנא, היא התייאשה אחרי שנה ובסוף ניצלה את הבחירות למחטף בו מינתה ועדה ברגע האחרון והיא "פתרה" את הבעיה. לפיכך בעוד התגובה של בנט לא מפתיעה הרי בכל מקרה סיכוייו היו קלושים.
 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...