יום רביעי, 18 בספטמבר 2019

ההסעות של מחזקים בבחירות

ארגון הסעות הוא חוקי בתנאי שנרשמים מראש אצל ועדת הבחירות ויש פיקוח על מקור הכסף. במקרה הנוכחי לא רק שלא נרשמו, אלא עשו מאמצים ניכרים למנוע פיקוח (רשמו מספר עמותות אחת אחרי השנייה שכל אחת מהן העבירה את השרביט בתורה), מה שמעורר חשד כבד שמקור הכסף לא חוקי.
 
במקרה הנוכחי לא מדובר באנשים פרטיים אלא בארגון שאסור לו לפעול. האם אנחנו מעוניינים במצב כמו בארה"ב שכל מי שמתחרה לסנאט הוא מיליונר?

שני הצדדים לא דואגים לבחירות הוגנות, אני יכול לנקוב במאות פעולות שכחול לבן, הליכוד, הרשימה המשותפת, ימינה, המחנה הדמוקרטי, העבודה, ישראל ביתנו (כל אחת בנפרד) עשו לפגיעה בהוגנות הבחירות, התוצאה הסופית היא קרובה לאפס. הצרחות לגבי הליכוד בעיקר פתטיות.
 
ועדת הבחירות הציעה להם פתרון בבחירות הקודמות - ארגון הסעות על חשבון המדינה, הם בחרו שלא להשתמש בו מסיבותיהם שלהם (כנראה מכיוון שחששו שהמדינה תרשום את הנוכחים ותשתמש במידע הזה בשביל לשלול את הפיצויים במקרה של פינוי - חשש לא מופרך כלל). הפעם ועדת הבחירות פנתה למארגני ההסעות והציעה להם להירשם כגוף פעיל בבחירות, הם בחרו שלא לעשות כן ולשחק משחקים - כנראה בשביל להסתיר את מקור הכסף.

אני בוודאי לא הולך להגן על מדיניות התחבורה הציבורית של מדינת ישראל. לאחר בחירות 2015 פרסמתי גם פוסט בנושא הסעת זקנים שמסביר את הבעייתיות בהסתמכות על המפלגות שמסיעות אותם. עדיין, הבחירה בפתרון בלתי חוקי כשמוצע אחד חוקי למהדרין (ובשימוש על ידי אחרים) איננה מתקבלת על הדעת.
 
הפתרון החוקי הוא פשוט - להירשם כגוף פעיל ולתת לועדת הבחירות לפקח במקום לממן בעצמה. הפתרון הזה שמיש מאוד, יש לו בעיה קטנה - הוא מצריך פיקוח על מקור הכסף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...