יום ראשון, 29 במרץ 2015

חומנאי איננו היטלר ואובמה איננו צ'מברלין

חומנאי איננו היטלר ואובמה איננו צ'מברלין, אני מבקש להירגע, ההשוואה הזאת מטופשת ומסוכנת.

בעוד אני לא תומך באובמה או בחמנאי, האנלוגיה היא מסוכנת. קודם כל מכיוון שבמקרה של צ'מברלין היה ברור שארה"ב מאחורי הבריטים, במקרה של אובמה אין דבר כזה. גם ההבדלים בין היטלר, מנהיגה של מעצמת על, לחמנאי משמעותיים לא פחות. המצב שונה ולכן ההתייחסות אליו בתור זהה למצב קודם היא מסוכנת מכיוון שמניחים שצריך לטפל בו אותו דבר. זאת בדיוק הטעות שהשמאל עושה פעם אחר פעם.

אובמה לא עומד מאחורי האייתולות, זאת הסיבה למה ההסכם עדיין לא נחתם - הם לא סומכים עליו וחושדים, חשד סביר לנוכח המדיניות שלו, שהוא מתכוון לדפוק אותם בדרכים אחרות. אובמה מאמין שהוא יכול לגרום לאיסלאם הקיצוני להצטרף לארה"ב, האיראנים שמודעים היטב למופרכות העמדה הזאת לא מתלהבים.

אובמה לא אידיוט ולא רשע, זה הצד השווה בינו לבין צ'מברלין. אובמה מתייחס לישראל כאחרון האויבים כי הוא חושב שהיא עומדת בדרכו לקבלה ע"י האיסלאם הקיצוני, למעשה הוא תופס אותנו כמכשול ולא כאויב, ולכן מוכן לשתף אתנו פעולה מתחת לרדאר. הוא לא מחבק כל משטר קיצוני ערבי, ראו מקרה קדאפי, אלא את האיסלאמיסטים. מבחינת ארה"ב, זאת גישה מסוכנת, אבל לא מטורפת או מרושעת - ואולי חבל שכך, אחרת אובמה לא היה מוכן לעשות אותה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...