יום שלישי, 5 בינואר 2016

הקמת תחנות משטרה ביישובים הערביים

למעשה רוב ההרוגים הערבים "העודפים" בתאונות מתים לא בשל קיפוח אלא בשל בעיות חברתיות - חוסר מחויבות לשלטון החוק היהודי, למשל אי חגירת חגורות בטיחות, ואי מוכנות של הרשויות המקומיות הערביות להשקיע בתשתיות כבישים. על מנת להסיר ספק, אפשר לפנות לחברי הרשימה המשותפת שישמחו להסביר מה הם מציעים שהממשלה תעשה בנידון. קיפוח הוא לא הסיפור פה, אולי ההפך, למעשה הממשלה מתעקשת להעביר את הכסף לרשויות המקומיות הערביות באותה צורה כמו ליהודיות למרות הידיעה שהכסף לא יגיע ליעדו.

צריך הסכמה של ראש רשות בשביל להקים תחנת משטרה. ברמה הבסיסית ביותר - הוא יכול (ויש כמה ראשי רשויות יהודים שעשו זאת) לא לאשר את שינוי התב"ע ולמנוע את ההקמה, פשוט וקל. על מנת להסיר ספק, אצל הערבים הבעיה בנושא ההקמה איננה לרוב הרשות אלא התושבים שדורשים סכומים משוגעים תמורת הזכות להקים על אדמתם תחנת משטרה (לא שאין יהודים כאלו...), מה שגורר את העניין להפקעות ומעכב את התהליך.

בפועל, המועצות הערביות לוקחות את הכסף שניתן להן לנושא ומבזבזות אותו על דברים אחרים מכיוון שאין לחץ ציבורי עליהן בעניין כמו שיש אצל היהודים. אין ספק שיש ממש בטענות קיפוח אחרות של הערבים, כולל בנושא הנשק שמוכר לי היטב - הטענה הערבית בנושא אולי מופרזת משהו, אבל ממש לא מופרכת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...