יום חמישי, 12 בינואר 2017

פתיחת החקירה בנושא שיחות נוני-ביבי

נעשתה פניה למשטרה שפורסמה בישראל היום מיד לפני ההצבעה על החוק בטענה שהיא למעשה זהה למה שנטען כעת לגבי נוני, קרי, שהוא הציע לפוליטיקאים שהוא יעזור להם אם יצביעו בעד חוק ישראל היום (הפנייה הסתמכה על דבריה של גלאון אז). המשטרה טענה בתגובה שהעניין איננו פלילי ואפילו לא פתחה בחקירה. האם ראש הממשלה אמור במצב כזה לפנות למשטרה עם ההקלטות? זה אמנם הצעד הראוי לטעמי ולו רק בשביל להציג את האמת לציבור, אבל קשה לי להתרשם מההארה המאוחרת הפתאומית של מי שלפתע פתאום גילו שאפשר להאשים את נתניהו ואז מותר להפר את קוד השתיקה. לפי עדות גלאון מאתמול, היא לא היחידה שקיבלה הצעת שוחד מנוני ואף אחד מהאחרים לא טרח להתלונן במשטרה. צר לי, אבל אני מודאג מהיכולת של מו"ל לסחוט את מרבית המערכת הפוליטית הרבה יותר מההתנהגות הקלוקלת של נתניהו בפרשה.

יש לציין כי המשטרה הספיקה בסיבוב הראשון לטעון שהעניין לא פלילי וגם בסיבוב הנוכחי לא בדיוק נלהבת מהעניין. פנייה למשטרה, אפשר להעריך, הייתה מביאה לכלום. לעומת זאת, אני מצפה מהמשטרה שיגבו עדויות, יכלו להתחיל מגלאון אבל לא עשו כלום.

למען הסר ספק, הרושם שלי שנוני סחט את המערכת הפוליטית לא מוגבל לשמאל, אני הייתי מתחיל דווקא משרת המשפטים ומשר החינוך שלנו. 
 
אני לא מגן על נתניהו, זאת מכיוון שמבחינתי הוא היה צריך ללכת ממזמן. כמובן, יש לי לא מעט שאלות אחרות לנתניהו - למשל, למה ראש הממשלה שיש לו עדויות למעשה מסריח לכל הפחות של קשרי תקשורת-שלטון לא מפרסם את זה? התשובה הסבירה לעניין מטרידה מאוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...