יום חמישי, 3 בנובמבר 2022

למה אני לא שמח על תוצאות הבחירות

סביר להניח שרוב האנשים יצפו שאשמח על תוצאות הבחירות, האמת היא שאני עצוב. ההכרעה התקבלה בראש ובראשונה בשל טמטום גמור של מחנה השמאל (אין מרכז) שראשיו, היהודיים כערביים, הפגינו טיפשות גמורה. למעשה, במקום הכרעה ערכית, קיבלו הכרעה שנובעת מיכולת המנהיגות של המחנות, זה אולי חשוב גם מבחינה המדינה, אבל ממש לא משהו שהאזרחים יכולים באמת לשפוט באמצעים כאלו.

אני גם לא מרוצה מהתחזקותה של "הציונות הדתית", שמצביעה על כך שהציבור לא סבור שהפוליטקאים באמת רוצים לטפל בבעיותיו. גם עלייתה של בל"ד נובעת מסיבות דומות ולכן ההפתעה שלי היא בעיקר במידת ההפתעה ממספר הקולות הגבוה שקיבלה (אני ציפיתי לקצת פחות, אבל לא משמעותית).

היתרון היחיד הוא שהממשלה האנטי דמוקרטית הנוכחית תוחלף בקרוב, בטרם תיישם את תוכניתה להפוך את המדינה לאוליגרכיה. מצד שני, המצב התערער עד כדי כך שניסיונות איזון יהיו קרובים עד כדי סכנה להיפוך המגמה, ועלולים בקלות להתדרדר לאותה מצב (ואולי גרוע מכך) רק מהצד השני.

2 תגובות:

  1. אסף, אתה חייב להרחיב ולהיות ברור. כל המטרה בבלוג זה לשמוע אותך, אין בזה פסול. הדברים בכללי מעלים הרבה שאלות.

    מה כוונתך ב
    במקום הכרעה ערכית, קיבלו הכרעה שנובעת מיכולת המנהיגות של המחנות

    תוכל להיות ספציפי? המשפט לא ברור

    גם כן, מה כוונתך ב

    אני גם לא מרוצה מהתחזקותה של "הציונות הדתית", שמצביעה על כך שהציבור לא סבור שהפוליטקאים באמת רוצים לטפל בבעיותיו

    מיש בוחר בציונות מראה שהפוליטיקאים איכזבו אותו? כמה מהציבור סבור, בכללי, שפוליטיקאים עושים משהו ולא מבטיחים הבטחות שווא, האם זה מצוי?

    למה הבחירה חייאבת להיות כאילו הציבור לא סבור כך? הדברים נשמעים תמוהים / לא הגיוניים

    אני מניח שמה שאתה אומר, שהציבור התייאש, אז החליטו ללכת על כל הקופה "הקיצונית" ומפלגות לא אורתודוכסיות יעלו. אבל אני לא חושב שכך, הציונןת התחזקה בתקופה באחרונה בצורה ברורה וזה לא בהכרח צראה על מגמה שאומרת שהתייאשו, אלא להפך, הבינו שאם צריך שינוי נדרש כיוון אחר שהוא לווא דווקא קיצוני, אלא הגיוני, או בכלל, סיבה אחרת לגמרי "למגמה"

    ומהו היפוך המגמה שאתה מתכוון אליו? מה יהיה גרוע? מהו "הלא גרוע"?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני בעיקרון מעדיף פוסטים קצרים שיקראו אותם מאשר על פוסטים ארוכים שלא קוראים:-)

      "במקום הכרעה ערכית, קיבלו הכרעה שנובעת מיכולת המנהיגות של המחנות" - הכוונה היא שההבדל המרכזי בתוצאה נובעת מחוסר ארגון נכון של מחנה השמאל ומאירגון טוב של מחנה הימין. השמאל התעסק כל הזמן במריבות מטופשות (לטענתם, לא בהכרח לדעתי) ולכן הפסיד.

      'אני גם לא מרוצה מהתחזקותה של "הציונות הדתית", שמצביעה על כך שהציבור לא סבור שהפוליטקאים באמת רוצים לטפל בבעיותיו' - יש המון אנשים שהצביעו ל"ציונות הדתית" כהצבעת מחאה. השאלות שלך הן הגיוניות אבל זאת המציאות ואני מתעצבן על חוסר הגיונה.

      חלק ניכר מהציבור סבור שהפוליטיקאים משקרים לו, למה הם חושבים שמפלגות קיצוניות פחות משקרות - זה לגמרי נשגב מבינתי - אפשר לראות בבלוג הזה עשרות מאמרים הלועגים למר"צ, היא אמנם מקרה קיצוני, אבל האחרות לא טובות בהרבה.

      המגמה מאז 1977 היא ברורה - העברת הכוח מהשלטון הנבחר לגורמים בלתי נבחרים. היפוך המגמה הזאת הוא רעיון טוב לדמוקרטיה, הבעיה היא שיש סיבה למה יש גורמים בלתי נבחרים מלכתחילה - אחרת אתה מקבל כאוס שבו כל זעזוע קטן בשלטון גורם לבלאגן, בארצות הברית של תחילת המאה ה-20 (עד לרוזולווט) היה מצב כזה והעניין גרם לברדק, בישראל, עם הממשלה הגדולה בהרבה שלה, זה עשוי להיות גרוע עוד יותר. בעיקרון אנחנו צריכים להגיע למצב בו השלטון הוא דמוקרטי - קרי לעם יש את זכות המילה האחרונה.

      מחק

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...