יום שבת, 5 בנובמבר 2022

בחירות 2022 - שאלות ותשובות

שאלה: האם באמת הציבור הלך ימינה?

תשובה: הציבור היהודי לא הלך ימינה, מספר האנשים שהצביעו למפלגות שהכריזו על עצמן כנמצאות מימין לליכוד היה בבחירות הקודמות 19 מנדטים (ימינה+תקווה חדשה+הציונות הדתית) ואילו בבחירות הנוכחיות מדובר ב-14 (הציונות הדתית). מכיוון שחלק מהמצביעים של תקווה חדשה כנראה לא האמינו לטענות הנ"ל, נראה שלא חל שינוי בעל משמעות.

שאלה: אז למה התוצאות שונות?

תשובה: בעיקר מכיוון שהציבור הערבי הלך ימינה, המצביעים של מר"צ (שני מנדטים לפי ההערכות) עברו כנראה לחד"ש-תע"ל ולרע"ם ואילו המצביעים של המשותפת הצביעו יותר לבל"ד מאשר היה צפוי. חוסר ההיערכות של השמאל הייתה בעוכריו והיא נובעת כנראה מחוסר תשומת לב לציבור הערבי.

שאלה: אבל יש כעת מפלגת הומופובית שתכנס לקואליציה! איך אפשר להתעלם מזה?

תשובה: לא ברור מה יקרה עם נועם, אבל הטענות הללו מתעלמות באופן בוטה מקיומה של מפלגה הומופבית מוצהרת (רע"ם) בקואליציה הנוכחית. התקשורת מתמקדת ב"הצלחה" בנושא פונדקאות הלהט"ב ומתעלמת לא רק מכך שהושגה באופן אנטי דמוקרטי אלא שבכל שאר הפעולות הממשלה הייתה ההומופבית ביותר בשני העשורים האחרונים (למעשה רק רע"ם עשתה משהו והוא היה הומופובי). אין דרך מנומסת להגדיר את המצב ולכן אגדיר זאת כגזענות של ציפיות נמוכות כלפי הערבים וכעיוורון מרצון ללהט"ב הערביים.

שאלה: אתה לא סבור שהחרדים ידרשו תקציבים מופרזים כהרגלם?

תשובה: האם די להכריז על העניין כאג'נדה אזרחית? כי זה מה שרע"ם עשו בקואליציה הנוכחית וזכו לתשואות של התקשורת ושל השמאל. אפשר להתווכח על דרישות התקציב של החרדים, אבל כאשר מתברר כי דרישה מופרזת היא רק כאשר לא מתאים לנו פוליטית, קצת קשה להתרשם מאמירות כלליות כאלו. לטעמי, זה לא מקרי שכבר עשרים שנים לא מוצגים נתונים, הם כנראה שונים מאוד מהרושם שנוצר בתקשורת (ואגב, הבעיה העיקרית היא ללא ספק ההכנסה מהחרדים - לא ההוצאה עליהם).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...