יום ראשון, 1 בספטמבר 2024

מורשת המופתי עדיין עמנו

בניגוד לרוב הסכסוכים הפוליטיים, לסכסוך הישראלי-פלסטיני יש התחלה ברורה - הוא החל עם פרעות בירושלים בשנת 1920 על ידי מוסלמים. ההמון צעק, "הממשלה איתנו" ו"יהודים הם הכלבים שלנו" לפני שהרג ואנס כל יהודי שנקרה בדרכו.

מנהיג ההמון, שנודע כמופתי חאג׳ אל אמין אל חוסייני עלה לגדולה כמנהיג האוכלוסייה הערבית בפלסטין (כפי שהתייחסו לעצמם בתקופה זו), והוביל אותם למספר משברים עד לאסון האולטימטיבי בשנת 1948. רשימת ההחלטות הרעות שלו ארוכה מדי כדי לפרט כאן, אך החלטתו להפוך את הטיהור האתני של היהודים ובסופו של דבר את רצח העם היהודי היהודי הגלובלי למטרה האולטימטיבית של עמו נותרה מורשתו הבולטת ביותר.

אפילו בימינו, נדיר ביותר למצוא פקידים פלסטינים התומכים במשהו אחר מלבד טיהור אתני או רצח עם יהודי, אפילו בימים אלה של שכחה אסטרטגית של המופתי (מעשיו מיוחסים לציונים "הרשעים"). פלסטינים המעדיפים אחרת עדיין נתפסים כבוגדים ונאלצים לברוח או להתמודד עם הוצאה להורג יותר ממאה שנה לאחר המהומות הללו.



---

1. בין החלטותיו היו מרד נגד בריטניה, הצטרפות לאס אס, פתיחת מלחמת רצח עם ובקשה ממדינות ערביות לגרש את אזרחיהן היהודים.

2. במהלך המהומות הוא נקרא אך ורק אמין אל חוסייני, כאשר החלקים האחרים של שמו הם תארים מוסלמיות.

3. בהתחשב בכך שצעירים פלסטינים אינם מודעים אליו ושאין המנציח את שמו, על פי ידיעתי, ההתמסרות הבלתי מתפשרת למורשתו היא די יוצאת דופן.

4. ישנם פלסטינים אחרים שאני מכיר השואפים למטרות שונות; זו לא רק בחירה לא פופולרית, אלא גם מסוכנת עבורם.

5. האירוע הזה היה משמעתי אבל אין פירוש הדבר ה שהיחסים היו טובים יותר; במקום זאת, היא מצביעה על כך שהקהילה הערבית באזור זיהתה את עצמה כסורים הדרומיים לפני המהומות והמהומות נחשבות להתחלה של זהות חדשה. מובן מאליו שדבר זה אינו כלול ברוב ספרי הלימוד על הפלסטינים, בשל טענתם להיסטוריה ארוכה.

6. אני מודע לכך בתאריך זה ישראל טרם הייתה קיימת; הזהות הישובית כבר הייתה קיימת ונשארה זהה למרות שינוי השם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתקפת הביפרים של חיזבאללה

אף על פי שהפרטים המדויקים של התקיפה על הזימוניות של חיזבאללה עדיין לא ברורים, אין ספק שמדובר ב תקיפת שרשרת אספקה . מי ביצע את המתקפה? בעוד י...