יום שני, 7 בפברואר 2022

למה בעצם יש פיקוח על תרופות?

הדיבורים על ביטול ה-FDA הזכירו לי מקרה קל יותר - ההצעה לבטל את הרבנות הראשית - בשני המקרים כל הסיפור הוא הצבא (שאגב, הביא להקמת ה-FDA מלכתחילה). למעשה ההצעה לפיה לא יהיו פיקוח על הרופאים היא אבסורדית מכיוון שהצבא לא יוכל לתפקד ככה - זה התהליך שהביא להקמת ה-FDA מלכתחילה.

הטענות לגבי ה-FDA מתעלמות מכך שהממשלה עצמה היא לקוח רציני - קיומו של הצבא מחייבת את הממשלה לייצר סטנדרט, ברגע שזה קורה - התהליך קצת ארוך אבל יביא (כמו שהביא בעבר) לאותו מצב כמו של היום. אין שום דרך שהיא להימנע מהעניין אלא אם מוכנים להפריט את הצבא. קיומו של סנטדרנט ממשלתי יגרום לבתי המשפט לשפוט את חברות הביטוח הפרטיות לפיו ולכן הן  יתיישרו לפיו, תוך כמה שנים נגיע למצב הנוכחי.

השאלה שצריך לשאול היא - אתה חולה ותובע את חברת הביטוח שלא אישרה לך את הטיפול, איך היא מתגוננת? על ידי דבקות בסטנדרט הממשלתי, אחרת בית המשפט יפסוק נגדה (כי אין לו אפשרות אחרת). אחרי מספיק פעמים, חברת הביטוח פשוט מתיישרת מראש - וזאת לא רק תיאוריה, זה מה שקרה בארה"ב והביא אותנו למצב הנוכחי (לאחר כמה שלבים בדרך).

אין שום דרך שהיא לכסות את כל האפשרויות בחוזה בריאות ולכן בהכרח יהיה סטנדרט ולא פירוט דקדקני כך שהשאלה המשפטית היא האם חברת הביטוח עונה לסטדנרט שהיא התחייבה לו. לבית המשפט אין באמת כלים לבחון ואם נניח תאורטית שיהיו לו, תגיע לאותה נקודה פשוט מכיוון אחר (זה מה שקרה בבריטניה). ברגע שיהיה ארגון כזה של חברות ביטוח, החיילים יתבעו מהמדינה להצטרף לסטנדרט שלו ונגיע שוב לאותה נקודה.

---

הטקסט נשכח ופורסם באיחור ב-3.5

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...