יום שלישי, 1 במרץ 2022

לאו עכברא גנב אלא חורא גנב

לא פרסמתי תגובה לדוח מררי מתוך ציפיה שהעיתונאים יקראו את הדוח ואם אין להם את הידע הטכני הדרוש הם יפנו למי שיש לו. למרבה הפליאה, התברר שטעיתי ואף אחד לא הבין שהדוח הפומבי מכיל הודאה בעבירות מרובות.

נקודת המפתח בדוח היא טכנית, יש אפשרות למחוק נתונים מהמערכת כך שלא יוצגו למשתמש הפעולות שבוצעו. הדוח אמנם מנסה לטשטש את העניין באמצעות הטענה שיש משתמש בעל הרשאות לראות הכל אבל מיד לאחר מכן מסביר שיש צורך בספק חיצוני (NSO) בשביל לקבל את המידע הזה.

כמעט למותר לציין שהדבר סותר מספר עצום של הוראות חוק, החל מספיציפיות כמו חוק האזנות הסתר הדורש דיווחים שונים (שבהגדרה לא ניתנים לקבלה במצב כזה) ועד לכלליים (כמו החוק המחייב מחזיק מאגר מידע לתעד את כל הפעולות בצורה הניתנת לבדיקה). אם לא די בכך, הדוח מתייחס לכל העניין בצורה אגבית כל כך שברור לחלוטין שהמצב החוקי של התוכנה בכלל לא נבדק ולא היה פקטור, זאת בניגוד לדרישות החוק לגבי מאגרי מידע והגנת הפרטיות. גם העובדה שהיחידות הרלוונטיות במשרד המשפטים לא עורבו כלל בחקירה לא מותירה ספק שגם הוראות החוק הללו נדרסו.

התוצאה היא שהיועץ המשפטי לממשלה הפר ברגל גסה את חובת הנאמנות שלו כעורך דין למדינה, שהמשנה שלו (שעמדה בראש צוות הבדיקה) מודה בגלוי בדיווח שקרי לוועדות הכנסת וכנראה גם למבקר המדינה, ושהמשטרה משתמשת בתוכנה ללא פיקוח העומדת בדרישות המינימום. 

אם אלו המסקנות של דוח שנועד מלכתחילה לטייח את הפרשה, נותר רק לתהות מה מנסים להסתיר מהציבור ומה צריך לפרסם בשביל שהתעמולה המגוחכת שהכל בסדר תעלם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

המערב מתדרדר לאשליות

פעולות המערב הופכות פחות ופחות רציונליות ככל שמלחמת ישראל-חמאס מתמשכת. בעוד המדינות מציינות במפורש את כוונותיהן (להפסיק את המלחמה, לשפר את ה...