יום ראשון, 15 בספטמבר 2024

אין זכויות בלי חובות - גם כשמדובר בפלסטינים

רבים מאתנו מעניקים זכויות לישויות לא אנושיות, כולל ארגונים, בעלי חיים, צמחים ואף, לעיתים, לסביבה. רק הארגונים ברשימה זו, המורכבים מאנשים, מוחזקים כאחראים. אנו מבקשים לשמור על זכויות האדם על ידי הפרדה בין חובותיהם האישיות והארגוניות. בעלי חיים אינם מוחזקים כאחראים, ללא קשר לרמת האינטליגנציה שלהם.


לתדהמתי, טענה זו, אותה תמיד קיבלתי כמובנת מאליה, נתפסת כעת כרדיקלית. קיימת אמונה נפוצה בעולם כי לא ניתן להחזיק את הפלסטינים אחראים או לראות בהם ככאלה בשל חוסר הסוכנות המיוחס להם. במילים אחרות, מספר מוגזם של אנשים - אפשר אפילו לטעון כי רוב הקהילה הבינלאומית - מניחים כי הפלסטינים דומים מבחינה מוסרית לכלבים. מיותר לציין כי זה מעבר למגוחך.


---


הערות נוספות:

1. מובן מאליו כי הפלסטינים רואים את נקודת המבט של תומכים לכאורה אלה כטיפשית. אף על פי שהם שמחים להשתמש בה, לדעתם, הדבר פוגע במוניטין של התומכים.

2. התעלמות מאחריות הופכת את סוכנות הפלסטינים לא רלוונטית ומקשה להחזיק אותם כאחראים.

3. אף על פי שהם אחוז קטן מאוד, ישנם אוהדי פלסטינים בעלי נקודות מבט אינטליגנטיות יותר.

4. מיותר לציין כי מספר מוגזם של אנשים מאמינים כי הישראלים אשמים בכל בעיות העולם, דבר שהוא מגוחך באותה רמה.

5. הדבר המדהים באמת הוא שרוב נקודות המבט של המדינות על הסכסוך מבוססות על נקודת המבט שהפוסט מציג. במקום לתת לפלסטינים מדינה אמיתית שתכלול אחריות, העולם הבינלאומי מעדיף לתת להם שמורה.

6. אני מודע לכך שישראל היא זו המואשמת בדברים אלה, ובפרט באחרון. זה לא מקרה; בפסיכולוגיה, תופעה זו ידועה כהשלכה, כאשר אנשים מחזיקים אחרים כאחראים לקשייהם. העובדה כי ישראלים ופלסטינים חולקים את אותה נקודת מבט במקרה זה היא רמז ברור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתקפת הביפרים של חיזבאללה

אף על פי שהפרטים המדויקים של התקיפה על הזימוניות של חיזבאללה עדיין לא ברורים, אין ספק שמדובר ב תקיפת שרשרת אספקה . מי ביצע את המתקפה? בעוד י...