יום ראשון, 8 בספטמבר 2024

האו״ם הצטרף לחמאס

לא נכון לתאר את האו"ם כמוטה במלחמת ישראל-חמאס, הוא הצטרף לצד של חמאס. למעשה, אונר"א משמשת כעמוד השדרה הלוגיסטי של חמאס על ידי מתן גישה למחבלים לכל מה שהם צריכים כדי להילחם, כולל כסף, מזון, מחסה, נסיעות, תמיכה בגיוס ועוד. המזכ"ל נותן עדיפות להאשמה נגד ישראל על פני כל המשימות האחרות כי הוא רואה בה את החלק החשוב ביותר בתפקידו. הדווחית המיוחדת למצב זכויות האדם בשטחים הפלסטיניים הכבושים כה נחושה להשמיד את ישראל עד שהיא אינה מנסה להסתיר את כוונותיה. סוכנויות אחרות משתתפות בהדפסה מחדש של חומרי תעמולה של חמאס כדוחות האו"ם על ידי "תרומה" של תיוג מחדש שלהם. יש הבדלים בתוך האו"ם, במיוחד במועצת הביטחון, שהיא יותר אוהדת לישראל, אבל התחושה הכללית זהה: תיעוב.


הפעילות הזו מפרה בבירור את אמנת האו"ם בהפרת הניטרליות של האו"ם. בנוסף, זוהי הפרה ישירה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם שהגדירו את חמאס כממשלה בלתי חוקית וחייבו אותו לציית להסכמי אוסלו. למרות שזה עקבי עם עמדתו הרגילה של האו"ם כלפי ישראל ויש לו תמיכה של מדינות חברות רבות, יש לקחת החלטה זו כאזהרה למדינות אחרות. האו"ם משתמש במדינה אחת כשעיר לעזאזל, מפר את החוקים שלו, מנהל מלחמה נגד מדינה זו, ורואה בכך מהלך ראוי להערצה.

---

מספר הערות:

1. מספר מדהים של עובדי האו"ם רואים בפרוטוקולים של זקני ציון בסיס לגיטימי למדיניות כלפי ישראל.

2. פוסטים מעמיק יותר לגבי בית הדין הבינלאומי לצדק והפנטזיה האנטישמית שלו ניתן למצוא כאן: חלק א' וחלק ב'.

3. עובדי או"ם רבים מתנגדים לישראל כדי לשמור על משרותיהם, כפי שציינתי בעבר. זה לא הופך את זה לפחות פוגעני, אלא ליותר מובן.

4. למועצת הביטחון יש סמכות להורות לכוחות האו"ם להיכנס לעימות; כך היה במלחמת קוריאה.

5. לפקידים מאותה ממשלה שבחרה להצטרף למלחמה יש לעתים קרובות דעות שונות, כך שהבדלים קטנים בדעות אינם מרמזים על כך שהאו"ם לא קיבל החלטה זו כגוף אחד - למעשה, בהתחשב בגודלו, חילוקי דעות כאלה הם טבעיים.

6. אחרי אלפיים שנה, אני די בטוח שהעם היהודי - או במקרה זה, המדינה היהודית - לא יהיו הקבוצה היחידה שתיפגע ממדיניות כזו בעתיד. לכן, זה צריך להסתיים מהר ככל האפשר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתקפת הביפרים של חיזבאללה

אף על פי שהפרטים המדויקים של התקיפה על הזימוניות של חיזבאללה עדיין לא ברורים, אין ספק שמדובר ב תקיפת שרשרת אספקה . מי ביצע את המתקפה? בעוד י...