יום ראשון, 13 ביולי 2014

הכפייה "הטהורה" של השמאל על הפלסטינים

האם כפייה על אנשים נהיית טהורה יותר מכיוון שאנחנו חושבים שזה לטובתם? בסופו של דבר, הפלסטינים לא רוצים אותנו פה (וזה בהחלט מובן) וגרוע מכך, הם חושבים שיצליחו להעיף אותנו מכאן. אם למישהו מהשמאל יש רעיון גאוני איך משכנעים אותם, אשמח לשמוע אותו, בינתיים כל מה שהשמאל מדבר עליו פשוט מתעלם מהם לחלוטין. כל הסיפורים האחרים הם נורא יפים, גם לי יש כמה, אבל הם לא יזיזו כלום.

ההתייחסות של השמאל לפלסטינים היא כאילו שהם לא פקטור בכלל מתוך מחשבה שהם יקפצו לדום ומבלי שזה נראה לדוברים קצת משונה. אני לא מצפה מהפלסטינים לכלום פרט לכך שיעשו מה שטוב לעצמם ובוודאי לא להצהרות בומבסטיות.

כשמדברים על חשיבותו של שקט אני  שואל שאלה בסיסית - איך מציעים להשיג אותו. מכיוון שאני מניח שאין בכוונת השמאל לרצוח או לזרוק לאוסטרליה את כל הפלסטינים, יש צורך בשיתוף פעולה כלשהו מצידם בנושא.

למען הסר ספק, אני מעולם לא טענתי שאנחנו טהורים יותר מהפלסטינים, הסיבה למה קל להבין אותם היא שאנחנו היינו עושים במקומם בדיוק אותו דבר. אכן, הפלסטינים הם מאוד פרגמטיים ברובם, הם חושבים שסילוקנו הוא אפשרות בטווח הנראה לעין, השאלה האם הם צודקים היא מעניינת, אבל לא ממש חשובה לצורך העניין, ולכן לא כדאי להתפשר.
 
השאלה הרלוונטית לעניין היא כמה פלסטינים יש שלא רוצים לזרוק אותנו לים? בבחירות של 2005 הם קיבלו 2%, אפילו יש כפול 10, האחוז הוא נמוך מכדי שיהיה לו השפעה משמעותית. כל סקר שנערך ביו"ש מראה שההסכמה להשלמה עם מדינת ישראל (ואני בפירוש לא מצפה להתלהבות) הוא נמוך בהרבה מחצ.

החוויות שלי בששת הימים האחרונים כוללות שיחה עם ארבעה שמאלנים וכולם קראו לי פשיסט, טרול וגרוע מזה מכיוון ששאלתי אותם את אותה שאלה ששאלתי פה. המסקנה - רמת העוינות כלפי האחר לא תלויה בעמדה הפוליטית. 

אגב, הטענה שישראל בנתה את החמאס במחדליה לא נכונה, ישראל דחפה להקמת החמאס במעשיה הישירים, אם מישהו רוצה עוד פרטים, שיפנה אלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...