יום שני, 28 ביולי 2014

הבדיחה במסגרתה הארץ דורשת מנתניהו להתנגד להסתה

 
כשהארץ יכתבו מאמר מערכת שבו הם קוראים לזהבה גלאון לגנות את האלימות של ערביי ישראל אני אתייחס ברצינות לקריאות שלהם. בינתיים, הארץ הוא אחד מהפירומנים העיקריים שמתאמצים קשות לגרום להתדרדרות המצב בנושא הזה וככזה צריך להתייחס אליו. אני אגיד את זה בבוטות, גם אם נתניהו יענה לקריאה שלהם, הארץ ינצלו את העניין רק בשביל להחמיר את המצב. מי שזוכר את מהומות אוקטובר היטב, יודע שזה מה שקרה אז ואין סיבה הגיונית לחשוב שזה לא מה שיקרה עכשיו.

התערבות של ראש הממשלה תעודד התפרעות מכיוון שהרוב הגדול רוצים אקשן ושיכתבו עליהם בעיתון. התוצאה היא שעדיף להשאיר את הטיפול בעניין למשטרה ולתת לנושא תשומת לב מינימלית. אני יודע שזאת דרישה שקשה לעיתונות לעמוד בה (גם היא מחפשת ריגושים). אבל ההיסטוריה, גם של ישראל, מלמדת אותנו את זה - לאחר הרגיעה אפשר יהיה לשלוח בחדווה את המסיתים לכמה שנים בכלא.
 
אני זוכר כי ההשתתפות של היהודים בחלק האחרון של מהומות אוקטובר הושפעה באופן ברור מההצגה של הנושא ב"הארץ" ובמיוחד מההתייחסות של אהוד ברק לנושא שגרמה להם לחשוב שאף אחד לא מגן על המדינה - הם טעו כמובן, אבל זאת איננה הנקודה. ועדת אור הייתה מנומסת מדי לדעתי בנושא ובדו"ח יש רק רמזים לעניין.
 
אני מסרב להתייחס ברצינות לכל תלונה שהעיתון שגם בימינו אלו משקיע מאמץ רב בהסתה על צורך של ראש הממשלה למנוע הסתה. כפי שנאמר - קשות עצמך תחילה.
 
אני מקבל באופן יומי כתבות הסתה מהארץ, בינתיים הם כיסו כל אחד משרי הממשלה פרט ללבני. לא למותר לציין שאלו ששולחים לי אותן הן אנשי שמאל שמסכימים עם התוכן.

הסיבה שעיתון הארץ שנוא על הימין היא פשוטה - אין אצלם ביקורת בכלל על הצד הערבי, הם לא קיימים אצלם בכלל. אני מודה שאחרי יותר מעשור של קריאת העיתון נשבר לי מהצביעות המוחלטת של העיתון הזה שלכאורה מציג את עצמו כנאור ובפועל גזעני בצורה יוצאת דופן כלפי הפלסטינים.
 
כאשר העיתון מתעקש להמציא דברים מתסיסים שראש הממשלה, שר החוץ ושר האוצר (הם הפופולריים ביותר) לכאורה אמרו, זאת הסתה. אפילו בפרשה של הקריאה של ליברמן לחרם, הם הצליחו להכניס לו מילים לפה ותאמינו לי זה הצריך מאמץ.
 
למען הסר ספק, אני לא מחבב במיוחד את התקשורת הישראלית, ויש לי הרבה מאוד ביקורת על העיתונים האחרים, שאוהבים להראות בעיקר את עצמם. במצב כזה מובן מאליו שהם מתעלמים מהסבל בעזה, אחרי הכל זה לא מתרחש במרכז תל אביב
 
אגב, הטענה של שוקן לגבי התגובות היא בדיחה, הם אף פעם לא מאשרים את התגובות שלי מכיוון שהם מחפשים תגובות מתלהמות מימין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...