יום חמישי, 3 ביולי 2014

העם דורש תחבורה ציבורית בשבת - באמת!?

אני ממש לא דתי, וכן ממש צריך תחבורה ציבורית בשבת מכיוון שאין לי אוטו.

הרעיון לעבור לעבודה של 6 ימים בשבוע עם יום חופש גמיש, הוא לא המצאת הגלגל, ניסו אותו גם בתקופה הסובייטית ואפילו סטלין הגדיר את הניסוי הזה כבלתי ניתן לאכיפה. וכן, גם באירופה יש בעיה רצינית של אנשים שעובדים 7 ימים בשבוע, התומכים פשוט לא טורחים להקשיב.

שינוי כזה יפגע בכל מי שיצטרך לעבוד בשביל לספק לך את השירות. נראה שהתומכים סבורים שזריקת כמה שקלים היא הפתרון לבעיה, אני ממש לא מסכים. וכן, יותר חשוב לי לא להתייחס לעובדים הפשוטים כמו עבדים כפי שמציעים למעשה - כסף איננו חזות הכל, לא בצד המשלם ולא אצל המקבל.

לתומכים אני מציג עובדה פשוטה - מדינה טוטליטרית (ברית המועצות בשנות ה-20) ניסתה לכפות על אנשים ימי חופש שונים ונכשלה. ההנחה שזה אפשרי במדינת ישראל של המאה ה-21 היא לכן בלתי סבירה בעליל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אחד ביום בפרק ראשון של היסטוריה אלטרנטיבית

לאחר שיקול דעת מעמיק החלטתי שהפרק  אחד ביום: מי יציל את המשטרה?  פשוט מייצג היסטוריה אלטרנטיבית. אני רק מופתע מכך שלא מזהירים את המאזינים ומ...