יום חמישי, 14 באוגוסט 2014

זכותנו (?) על הארץ

רוב העם היהודי לא גורש אלא עזב מרצונו ו/או נטמע. אמנם מספר המגורשים לא היה קטן, אבל גם גירוש של חצי מיליון הוא שישית מהאוכלוסייה. אין פירוש הדבר שהגלות לא הייתה ולא נבראה, היא הייתה ברובה מרצון.

היו כמובן כאלו שנלחמו באריות, אבל עם כל הכבוד (ויש כבוד) הם היו מיעוט. לגבי בית ראשון, קשה להתרשם מקבוצת גולים שמחליטה מרצונה החופשי להישאר בגלות.
 
הערת אגב, הכיבוש הערבי הסתייע רבות ביהודים המקומיים שהיו אז 10% לערך מהאוכלוסייה. אני נוסע היום הביתה עם אחד, יש יסוד סביר להניח שמשפחתו הייתה יהודית בזמן בית שני, היום הוא מוסלם. הוא מאיכסל, זה היה כפר יהודי (כסולת התבור) בזמן המשנה. אבל הרעיון שרק לקבוצה הזאת יש זכויות סובל מבעיה - איך לזהות אותם?
 
כתוצאה מהנ"ל, אני לא מכיר בזכותנו על הארץ, כמו גם בזכותם של הפלסטינים. כל הרעיון שאנחנו הבעלים של הארץ הוא מגוחך בעיניי. אני לא סבור שלעם היהודי (או לאיזשהו עם אחר לצורך העניין) יש זכויות היסטוריות.
 
ולכן לטעמי לעם הפלסטיני לא מגיעה לו מדינה, כמו שלאף אחד לא מגיע מדינה - ההצעה שלי היא מדינה עולמית אחת. אני מתנגד לעצם מהותה של המדינה, המדינה היא בעצם מהותה מטופשת. אני מציע לבטל את הגבולות של המדינות מכל וכל. אפשר יהיה להישאר כאן או לגור באוסטרליה, וזה נכון לכל בני האדם. וכן הכוונה היא למדינה אחת לכולם, כולל האינדיאנים, השחורים, הסינים והגרמנים בארה"ב.

לגבי השלטון במדינה כזאת - "דמוקרטיה היא צורת הממשל הגרועה ביותר פרט לכל האחרות שנוסו" (וינסטון צ'רצ'יל).

לגבי השפה - כנראה אנגלית מכיוון שזאת השפה השנייה הנפוצה ביותר. אבל אולי סינית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...