יום חמישי, 19 בפברואר 2015

התוכנית של בנט

התוכנית של בנט היא לספח את כל השטח ורק להתחיל משטחי C. אפשר להגיד הרבה דברים רעים על התכנית, אבל ההשוואה שלה לבנטוסטן היא מטעה, הוא רוצה לעשות בדיוק הפוך וגירוש הערבים הוא לא אופציה מבחינתו, במקרה שתהיתם. בכלל, הבעיה איננה עם ההשוואה, אפשר להשוות את ישראל גם לגרמניה הפוסט רומאית אם מתחשק לכם - השאלה מה היא מפיקה, במקרה הנוכחי, ההשוואה בעיקר מגחיכה את ההצעות של מפלגות השמאל.
 
קודם כל, עובדה מעניינת, התכנית לא זמינה באינטרנט, הטיוטה שלה נמצאת אמנם בישראל שלי, אבל לא הנוסח הסופי שדווקא בנקודה הזאת שונה מהנוסח הנ"ל. זה אולי מסביר את הבלבול של העיתונאים, אבל לא משנה את התכנית שאותה שמעתי באופן נדיר מבנט באיזו תכנית רדיו, אני חושב שבפעם היחידה בחיי ששמעתי קול ברמה. המטרה של בנט היא לספח בסופו של דבר את כל השטח ולא להשאיר אוטונומיה - הוא מוכן לתת לערבים בכלל אוטונומיה תרבותית משמעותית הרבה יותר ממה שיש להם, בלי קשר לעניין.
 
אני כאמור לא מתכוון להגן על התכנית של בנט, שבבסיסה בנויה על הנחה של מזרח תיכון יציב. במצב שבו יש סיכוי טוב מאוד שירדן לא תתקיים בעוד שנה מהיום, אין לתכנית הזאת ערך יותר גדול מהאגדות על היוזמה הסעודית. מה שכן, היא לא שונה במיוחד מההצעה של מרצ, העבודה או יש עתיד, מי שחושב שאפשר לקיים שתי ישויות על השטח שממערב לירדן משלה את עצמו ולא ממש חשוב איך יקראו להן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...