יום שלישי, 10 במרץ 2015

"ההתנצלות" של גרבוז

בעקבות יאיר גרבוז: "כל טענותיי היו מופנות לשלטון, ורק השלטון יכול להיעלב ממני":

ההסבר פה גרוע מהטקסט המקורי, הוא טוען שרק השלטון יכול להיעלב ממנו ולכן הוא בסדר וכל השאר מטומטמים, כפי שהגבתי שם, היה עדיף לו היה שותק. הוא טען בהתחלה שקבוצת אידיוטים השתלטה על השלטון ואחר כך הסביר שכל מי שלא הבין אותו אידיוט גם כן. בעוד שהקביעה הראשונה ניתנת לפרשנויות שונות השנייה קובעת חד משמעית שכל המזרחיים הנעלבים מטומטמים. עם כל הרצון הטוב, אין דרך אחרת לפרש את הקביעה "רק השלטון יכול להיעלב ממני" לאחר שהיא הוכחה כבלתי נכונה בעליל.
 
אני רחוק מאוד מההנחה שהוא הגזען היחיד, זה עדיין לא הופך אותו לרע פחות, רק לבודד פחות. הוא לא בסך הכל אמר "שאין ממה להיעלב" הוא חד משמעית טרח להסביר שהפירוש הזה כל כך מובן מאליו כך שרק הטיפשים בשלטון יכולים לפרש אותו אחרת. במקום להתנצל הוא הבהיר שההאשמות כלפיו היו נכונות ושהזלזול שלו עמוק כל כך שהוא סבור שיקבלו אמירה כזאת כהתנצלות.
 
ה"התנצלות" הבהירה שלא מדובר בהחלקה לשונית או בטעות אלא במשהו שורשי הרבה יותר. 
כי למעשה טען כי מי שלא הבין אותו הוא מזרחי אידיוט. נקודה נוספת ומביכה במיוחד, אלו שמגינים על גרבוז הם אותם אלו שתקפו את בניון אחרי שהביע עמדה שונה משלהם ולכן קשה לי לקבל אותם כתומכי חופש הביטוי. אגב, אני לא התרגשתי בשני המקרים - שני אידיוטים לא מבטלים אחד את השני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...