יום חמישי, 19 במרץ 2015

"השמאל" ו"הימין" הם בעיקר הכללה נוחה

הצעד הראשון בניתוח פוליטי הוא להימנע מהכללות, רוב מצביעי הימין שאני פגשתי יודעים הרבה על הסכסוך הישראלי פלסטיני. היפוכו של דבר נכון לגבי מצביעי השמאל - רובם המוחלט לא מבין כלום בסכסוך הישראלי פלסטיני - הם די המומים מכך שהיה בכלל המופתי, שלא לדבר על זה ששיתף פעולה עם הנאצים. בשני המקרים - הם בכלל לא מייצגים.

מצביעי הימין הנ"ל יודעים מצוין את המצב, הם יודעים ברובם לספר כמה פלסטינים נרצחו על ידי הרשות הפלסטינית בשנה האחרונה - מספר שאגב אני לא יודע אם הוא נכון. אולם בשני הכיוונים לא מדובר במדגם מייצג.

הגישה השגויה של השמאל היא "אנחנו לא ניתן להם" - הם לא כלבים שצריך לתת להם שאריות - שנדהם מכך שהפלסטינים לא מנשקים את רגליו לאות הכרת תודה. כל עוד הפלסטינים מאמינים שיוכלו לחסל את מדינת ישראל לא יעזור דבר - אינך מתפשר עם שודד אלא אם כן אין לך ברירה.

הבעיה המרכזית עם עמדת השמאל לדעתי היא שהיא לא מתייחסת למציאות. איך בדיוק נסיגה מהשטחים תעזור? מי שלא מבין למה, מוזמן לחפש במפות גוגל את הגבול בין סוריה לעיראק - הוא כבר לא שם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אחד ביום בפרק ראשון של היסטוריה אלטרנטיבית

לאחר שיקול דעת מעמיק החלטתי שהפרק  אחד ביום: מי יציל את המשטרה?  פשוט מייצג היסטוריה אלטרנטיבית. אני רק מופתע מכך שלא מזהירים את המאזינים ומ...