יום שלישי, 24 במרץ 2015

דברי ראש הממשלה על נהירת הערבים - מיותרים אך לא גזעניים

אני תוהה האם מישהו טרח לקרוא את הדברים שראש הממשלה אמר - הם אמנם מיותרים מכיוון שהיה צפוי שיעוותו אותם, אבל לצערם של רבים הם לא גזעניים. אם בוז'י היה מציג את הנהירה לקלפיות בדרום כאיום על הניצחון הייתם מזדעקים? אם כן - סבבה, אם לא - הגזענות היא בצד שלכם ולא אצל ראש הממשלה.
 
אני רוצה להבין - מכיוון שמדובר בערבים אסור להזכיר שהם מצביעים ברובם המכריע לשמאל? זאת הצורה המכובדת להתייחס אליהם - כאל מי שאסור להזכירם בשמם? צר לי, חוסר הכבוד אצל המתלוננים - לא אצל ראש הממשלה. גם אם לוקחים בחשבון שהיו דווקא לא מעט ערבים שבחרו נתניהו, הם אמנם מיעוט קטן, אבל בהחלט קיימים.
 
אין פלא שערבי ששמע את ההודעה כפי שטרחו לעוות אותה נפגע (אני מכיר כמה וכמה כאלו), מי שקרא את ההודעה עצמה בעיקר התעצבן על האוטובוסים ששלחו בתור עלבון. הלכה למעשה, החברים הערבים שלי לא האמינו לשליחת האוטובוסים עד שקראו ואחר כך נעלבו ביותר מההצגה שלהם כפרימיטיביים.
 
השאלה המעניינת היא למה האוטובוסים נשלחו לערבים - התשובה המביכה מבחינת השמאל - בשל גזענות - היחס לערבים הוא כאל עדר שצריך להוביל אותו. וכן האוטובוסים שנתניהו דיבר עליהם היו קיימים לפי V15, לא בדיוק תומכיו הגדולים של ראש הממשלה.
 
הערבים, בניגוד למה שהשמאל חושבים, לא אידיוטים ופשוט סירבו שיובילו אותם כעדר. עם זאת מראש הממשלה היה מצופה לצפות שהאמירה תעוות לאמירה גזענית ולהימנע ממנה - אם לא חשב על כך זה חמור; ואם חשב על כך - זה חמור שבעתיים.
 
אני לא מתמם, כפי שציינתי לעיל, היה ברור לי ואני חושד שגם לראש הממשלה שההצגה בתקשורת תהיה גזענית בעליל. עדיין - הטקסט של נתניהו איננו גזעני, מה שפורסם בתקשורת בתור הטקסט - כן. לפיכך יש לדעתי על מה להתנצל בפני הערבים, ראש הממשלה איננו רשאי לעודד גזענות, גם אם מדובר בזאת של יריביו הפוליטיים ואפילו אם הם טרחו להפוך אמירה לא גזענית של ראש הממשלה לגזענית בדיווח לא מבוסס. 
 
למי ששואל מה על נתניהו היה לעשות - הוא היה צריך להציג V15 במערומיו - כלומר כמי שמנסה לנצל את הערבים בצורה מבישה, בטוחני שגם אמירה כזאת הייתה מביאה לאפקט דומה בימין - ומקסימום מאפשרת ליחד לעבור את אחוז החסימה כך שנתניהו היה מרוויח פוליטית.
 
אילו האמירה של נתניהו הייתה גזענית אכן לא היה מספיק - גזען שהתנצל הוא עדיין גזען. במקרה הנוכחי מדובר בכך שכלי התקשורת הם שהפכו אמירה מפוקפקת משהו לגזענית על ידי עיוותה לאחת כזאת. במקרה כזה התנצלות עשויה לעזור, הגם שהחשד שנתניהו בנה מראש על העיוות עדיין נשאר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...