יום שלישי, 21 ביולי 2015

מיקרוסופט כמונופול

מיקרוסופט הייתה מונופול, ההוכחה היא בתחום לא ממש מוכר לציבור הרחב - פיתוח תוכנה. בגלל שינויי ה-API התכופים של חלונות באמצע שנות ה-90 הדרך היחידה לפתח תוכנה לחלונות הייתה באמצעות כלים של מיקרוספט. זאת התנהגות קלסית של מונופול - התנית שירות בשירות וכפיית קניית מוצרים חדשים בלי צורך פרט להגדלת ההכנסה של המונופול (מי שלא עדכן את חלונות לא יכול היה להפעיל איזשהי תוכנה חדשה).

לכל היותר ניתן לטעון שמיקרוסופט הייתה מונופול שביר למדי, הגם שסיפור נטסקייפ מוכן שזה לא היה כל כך קל לשבור אותו. למעשה חיסול המונופול של החברה נבעה מהתמוטטות השוק ולא מניסיונות האיחוד האירופי לחסום את המונופול.
 
מיקרוסופט הייתה ספק תוכנה נוראי שסיפק תוכנה באיכות נמוכה בזכות היכולת המונופוליסטית שלהם. הם גם ניהלו משפט התשה נגד אפל בשביל הפטנטים שהם השתמשו בהם בלי רשותם, ובסוף ניצלו את ההתמוטטות של אפל בשביל לשלם את הכסף בלי להגיע להחלטה שיפוטית. אפשר להתפלסף עד מחר אם החברה הייתה מונופול משפטית או לא, בפועל הפעילות שלה יכלה לשמש הדגמה של למה מונופול הוא חרא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...