יום חמישי, 20 באוגוסט 2015

ההתעלמות מהפיקוח של סבא"א בהסכם הגרעין המסתמן

נתניהו טען שההסכם המוצע עם איראן הוא בדיחה, עכשיו פורסם שההסכם הוא בדיחה. נתניהו טוען שמציגים את ההסכם שככזה שימנע מאיראן נשק גרעיני ובעליל לא סומכים על הפיקוח שהיה או שיהיה - ארה"ב כל כך מזלזלת בפיקוח העתידי שהיא מוכנה לוותר עליו למעשה. זאת הצהרה של ארה"ב כי ההסכם לא שווה את הנייר שהוא לא חתום עליו.
 
אין שום ספק שהאיראנים יטענו לתקדים במקרים הבאים ומכיוון שההסכם של המעצמות איננו מכיל את ההסכם של סבא"א המעצמות לא יוכלו אפילו לטעון להפרתו וההסכם עם המעצמות יהפוך לבדיחה. מה ארה"ב תגיד - קודם לא היינו צריכים את הפיקוח ועכשיו כן? מי רואה נשיא אמריקאי שמודה בגלוי בכך שהמודיעין שבאחריותו גרוע יותר מזה של הנשיא הקודם?
 
למעשה חוץ מהצהרה רשמית גלויה הממשל האמריקאי עושה הכל בשביל לעודד את האיראנים לאמץ גישה של "חטאתי ואשוב". ייתכן שהפיקוח לא היה מגלה פרטים חדשים, אבל היה מונע מהאיראנים מלהשתמש בעניין כתקדים להפרות הבאות שלהם. הסכם שמתבסס על מתן פרס להפרת ההסכם הקודם מעודד את הצד שהפר אותו להמשיך ולהפר את ההסכם החדש ולעשות ממנו צחוק באותה צורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...