יום שישי, 28 באוגוסט 2015

חוסר נשים בהייטק

יש הרבה מאוד בעיות שנוצרות בגלל חוסר ההשתתפות של נשים בהייטק. אני תמיד מסכם את העניין בפשטות - 15 שנים אחרי קורס תכנות שלי שהיה חצי-חצי, בודדים הם הבנים שנטשו את המקצוע בעוד שבודדות הן הבנות שנשארו - רובן נטשו הרבה לפני שהביולוגיה שיחקה תפקיד, קרי לפני שהן נכנסו לשלב בו שבו עניין הלידות והילדים שיחק תפקיד משמעותי. רוב הנשים היום לא יולדות בגיל 20 (ובאופן אירוני, אלו שכן דווקא נשארו בתחום).
 
יש הטוענים שהנושא הוא תרבותי ולא ביולוגי, ואכן הניגוד תרבותי מול ביולוגי הוא פיקטיבי במידה רבה בנושא הזה. אולם בכל מקרה, מבחינה כלכלית, זה עדיין מטופש להפליא, לפי התאוריה הן היו אמורות להישאר במקצוע ולחסוך עד שהנושא יהיה רלוונטי. זאת מכיוון שהן מרעות את המצב הכלכלי העתידי שלהן. במקום לחסוך לתקופה הלחוצה בכסף, הן מקטינות את החיסכון שלהן ללא תועלת נראית לעין. היה הרבה יותר הגיוני להמשיך בהייטק עד שיולדים (או לפחות מתחתנים) ואז לעזוב את המקצוע. במקרה הקשה, לעשות כמו שכמה מהן אכן עשו - ללמוד מקצוע במקביל. העזיבה גורמת לכך שהן נקלעות לחיסול החסכונות עוד בשלב רכישת המקצוע ללא שום הגיון כלכלי.

לגבי הטענה שהעניין הוא חוסר סיפוק מהעבודה, כפי שציינתי כלכלית זה מטופש, רובן די מתוסכלות מהמקצוע החדש כך שאם זאת הייתה כוונתן - הן טעו בפניה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אחד ביום בפרק ראשון של היסטוריה אלטרנטיבית

לאחר שיקול דעת מעמיק החלטתי שהפרק  אחד ביום: מי יציל את המשטרה?  פשוט מייצג היסטוריה אלטרנטיבית. אני רק מופתע מכך שלא מזהירים את המאזינים ומ...