יום חמישי, 3 בספטמבר 2015

היחס למסתננים

הימין מזכיר שאנחנו קלטנו המון פליטים אחרים, למשל כמה אלפי להט"ב פלסטינים שראשי המפלגה שמכריזה על עצמה כשמאל היחיד בארץ הלכו להתחנף למגרש שלהם מיד אחרי הרצח במצעד הגאווה. יש בארץ לא מעט פליטים, הימין פשוט מציע להתייחס אליהם ככאלו ולהתחיל משם, איכשהו השמאל מתעקש לצווח פליטים רק על אלו שנוח לו וטוען כי המספר ההתחלתי הוא אפס, הוא ממש לא. וזאת לאחר שאנחנו קלטנו קרוב למיליון פליטים ממדינות ערב שהוחלפו בניגוד לרצונם אבל מדינות ערב סירבו לקבל ועדיין תוקעות את הפליטים של הצד השני במחנות.
 
לכן, אני מציע מכסה פשוטה - את מספר הבדואים שהסתננו לישראל מרצועת עזה והשמאל מוכן להעיף מכאן. ההערכה של הנ"ל הוא כ-50 אלף, כך שזה מתאים מצוין ואנחנו נחליף כאלו שמתחזים למסכנים במסכנים אמתיים.
 
הממשלה נמנעת לאכוף את החוק בנושא (משנות ה-50) מכיוון שהיועץ המשפטי לממשלה מכשיל את עבודת הוועדה הבינמשרדית בנושא. במצב הנוכחי הדרך היחידה של הממשלה לקדם את אכיפת החוק היא לפטר את היועץ והיא נמנעת מכך מסיבות שלא קשה לנחש. עד כמה שזה מביך, בג"צ נוהג כשורה כאשר הוא דורש מהממשלה לפעול לפי חוק שכבר קיים במקום להתחמק מאכיפתו בגלל חוסר יכולת פוליטית.
 
כניסת המסתננים התחדשה, אמנם בקטן אבל הוא מכפילה את עצמו מדי חודש. הנתונים מלפני חודשיים (עד סוף יוני), כשהנתונים הלא סופיים מדברים על מספר דומה בחודשיים האחרונים, כך שבינתיים המספר קטן מאוד, אבל הוא גדל.  יש לזכור גם ב-2006 היו מספרים כאלו, תוך ארבע שנים הם גדלו פי 200 ולכן לא צריך לחכות עד שנחזור לשיא.
 
הנתונים מצביעים על כך שהגדר היא לא מחסום הרמטי, כפי שהסעודים גילו לצערם בגבול עם תימן. מספיק אנשים נחושים יחצו כל גדר. לדעתי תסריט הגידול המסיבי מאוד מתקבל על הדעת בהתחשב בהתדרדרות באירופה והשאלה היא איך מונעים את המצב הזה. אבל כמובן, תמיד יש סיכוי גדול מאפס שיגלו זהב בנילוס וכל המסתננים ירוצו לשם😀  (ויש גם תסריטים פחות מופרכים שימנעו את האפשרות הזאת).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אחד ביום בפרק ראשון של היסטוריה אלטרנטיבית

לאחר שיקול דעת מעמיק החלטתי שהפרק  אחד ביום: מי יציל את המשטרה?  פשוט מייצג היסטוריה אלטרנטיבית. אני רק מופתע מכך שלא מזהירים את המאזינים ומ...