יום ראשון, 10 באפריל 2016

המחסור בנהגים חוסם את אפשרות הפעלת התחבורה הציבורית בשבת

אני לא מבין את ההנחה שהבעיה היחידה לגבי תחבורה ציבורית בשבת היא כסף. הבעיה המרכזית היא נהגים - אנשים לא רוצים להיות נהגי אוטובוס ומעדיפים לקבל הרבה פחות כסף בעבודות קלות יותר. תחבורה ציבורית בשבת פירושה היום תחבורה ציבורית גרועה יותר בימי חול. מי שרוצה תחבורה ציבורית בשבת צריך להתחיל בבעיה המרכזית ואחרי שיפתור אותה יהיה על מה לדבר. את העדויות לבעיית הנהגים אפשר למצוא בכל תחנה מרכזית - יש בכולן בקשה לנהגים חדשים - או במקומונים של אזור הצפון.
 
צריך להבין כי האנשים לא רוצים להיות נהגי אוטובוס - זאת בעיה בכל מדינות המערב, לא רק בישראל. באירופה ובארה"ב מגייסים מהגרים למטרה הזאת, הם היחידים שמוכנים. עם זאת, באירופה הפתרון לא עובד כל כך טוב מכיוון שהמהגרים מסרבים לאחר כמה שנים לעבוד וצריך להביא חדשים. אפשר להציע למהגרים פה לעבוד בתחבורה ציבורית - ההתנפלות על המציע זאת מצד אלו שלכאורה תומכים בתחבורה ציבורית בשבת לא תהיה נעימה - מניסיון.

צר לי, אבל הבעיה היא תרבותית יותר מאשר כספית, כסף לא הפואנטה פה, אנשים מוכנים לקבל הרבה פחות כסף ולא להיות נהגי אוטובוס, זאת עבודה קשה מטבעה ולא מתגמלת רגשית. אפשר לראות את זה בגולן, עומס התנועה לא רלוונטי במיוחד שם, הם מציעים משכורת גבוהה בהרבה מהממוצע ובכל זאת סובלים ממחסור חמור בנהגים.
 
ההסבר כאילו תחבורה ציבורית בשבת היא רעיון גאוני שישפר את התחבורה הציבורית בימי חול, ניתן מבלי לטרוח אפילו לבדוק האם יש מספיק אנשים. המצב החמור של התחבורה הציבורית בימי חול הוא סיבה מספקת וקשה לסמוך על הטענות של אנשים בסקרים כאלו (לשני הכיוונים אגב).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אחד ביום בפרק ראשון של היסטוריה אלטרנטיבית

לאחר שיקול דעת מעמיק החלטתי שהפרק  אחד ביום: מי יציל את המשטרה?  פשוט מייצג היסטוריה אלטרנטיבית. אני רק מופתע מכך שלא מזהירים את המאזינים ומ...