יום שבת, 28 במאי 2016

ההתעלמות מהאונס בחברה הערבית

האישה התלוננה, המשטרה חיפשה את הגבר האלים אבל הוא כנראה התכונן מראש להיכנס למחתרת כך שלא איתרו אותו, האישה בחרה במודע לסכן את עצמה ולצאת מהמקלט. צר לי, אבל קשה להבין מה בדיוק גלאון מצפה - שהמשטרה תשים אזיק אלקטרוני על כל גבר בשביל שיאותר במהירות במקרה של תלונה? לא היה לו צו הרחקה כי האישה הודיעה שהוא נעלם מחייה.יש מספיק בעיות של המשטרה - אין צורך להמציא עוד.
 
אני לא מאמין לגלאון מסיבה פשוטה. אני משווה את תגובתה לתגובתה במקרים קודמים בענייני אלימות ומגלה הבדל מהותי. בעוד שגלאון יודעת להפנות אצבע מאשימה כלפי ההנהגה כאשר מדובר ביהודים הרי במקרה הנוכחי כאילו האנסים נפלו מהשמיים. איפה הקריאה לראשי הציבור הערבי לגנות את האירוע? איפה ההודעה ששוחחת עם אבו מאזן על העניין. כאשר זה מה שיופיע בתגובה כזה, אני אאמין לגלאון, עד אז, מדובר בעוד הוכחה ליחס הביזיוני לערבים ששוב הם תינוקות שנשבו.
 
אני עדיין מחפש את ההאשמות שכל החברה הערבית אחראית לאירוע ולמרבה ההפתעה לא מוצא. איכשהו, במקרה הנוכחי גם כאשר יש גינוי האנסים כנראה גדלו על הירח. כאשר מדובר בחשד לאונס ערביה על ידי דתיים (והיה מקרה כזה לפני כעשור וחצי) הוא פתח את מהדורות החדשות. רוב אלו ששמרו היום על שתיקה היו ממובילות ההאשמות הקולקטיביות.
 
ראש הממשלה אמנם אמר אמת אבל לא ממש ברור למה זה מה שיש לו להגיד בנושא - הוא ראש הממשלה, לא עיתונאי. העניין תמוה במיוחד שהייתה לו תגובה אפשרית הרבה יותר הגיונית - לנפנף בתוכנית למניעת פשעי מין בחברה הערבית שאושרה כחלק מהרחבת פעילות הממשלה במגזר המיעוטים. גישה ממלכתית הרבה יותר ומביכה את השמאל (שהתנגד לה) לא פחות.
 
שלי יחימוביץ, זהבה גלאון, ראשי מרכזי הסיוע לנשים - כולן התעוררו רק לאחר שראש הממשלה התקיף אותן (צעד מטופש). הטענה שלא היה להן זמן מגוחכת - ראש הממשלה כתב את הפוסט יותר מ-12 שעות אחרי החשיפה. במקרים קודמים כל הנ"ל פרסמו שני פוסטים לפחות בנושא בזמן הזה.
לא למותר לציין שגם שטרחו בסוף להגיב, היחס לאנסים היה כמי שנפלו מהירח. כאשר יש אנס דתי זהבה גלאון טורחת להטיף מוסר לכל הדתיים, כאשר מדובר במתנחל, כל המתנחלים מואשמים, כאשר הוא חבר ליכוד - כל הליכונדקים אשמים - למשל, בני סלע, משה קצב, הרב מהצפון ויש עוד הרבה.איכשהו, כאשר מדובר בערבים אין שום בעיה בחברה הערבית, ההבדל איננו ניתן להכחשה.
 
על מנת להסיר ספק אני לא מגן על ביבי, לדעתי בתור ראש ממשלה הוא אמר משהו שלא היה צריך להגיד. וכן, כל סיפור אונס שהגיע לכותרות (אונס ערביות על ידי ערבים למשל לא יילך).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...