יום ראשון, 8 במאי 2016

תגובה האופזיציה לנאום סגן הרמטכ"ל

ההצהרה של גולן היא פוליטית בעליל, כל התירוצים למה איננה פוליטית מביכים במיוחד כשהם מגיעים מאלו שכל היום מתלוננים על הפוליטיזציה של צה"ל.

לאלוף בצה"ל אסור לנאום בנושאים פוליטיים ולכן חייבים להדיח אותו מהתפקיד במהירות המרבית. עם כל הכבוד לאלוף גולן (שאני בטוח שתרם לביטחון המדינה יותר ממני), אין שום משמעות לזכויות שלו כאשר הוא מעמיד בסכנה את קיום הדמוקרטיה. הוא רוצה לדבר בנושאים הללו? בבקשה, בשביל זה יש כנסת, יש עיתונות ואפשר אפילו לכתוב בפייסבוק אבל לא במדים.

סגן הרמטכ"ל אמר אמירה פוליטית ולכן דינו הדחה - אין דרך להתחמק מכך. העובדה שמחנה פוליטי שלם תומך (או לפחות אין איש בו שמעז לומר אחרת) בצעד הזה תוך מתן תירוצים מגוחכים היא מפחידה הרבה יותר ממה שסגן הרמטכ"ל התייחס אליו - ישראל לא תתקיים אם לא תהיה דמוקרטיה ולרוב הדמוקרטיות נופלות בשל התערבות צבאית.

עם זאת, מתברר כי ‏אסא כשר‏, כותב הקוד האתי של צה"ל, תומך בניצול טקס ממלכתי לאמירה פוליטית.

מה שמתנהל פה בימים האחרונים הוא התפרקות של השמאל מניסיונות ההסתררות שלו מאחורי נימוקים דמוקרטיים לכאורה. סגן הרמטכ"ל נואם נאום פוליטי ובמקום לעמוד בראש התומכים להדיחו גלאון מנמקת למה הפיכה צבאית היא רעיון מעולה. אפשר ורצוי להביע ביקורת על תהליכים בחברה הישראלית אבל ממי שסיכמה את השבוע לאחר הרצח במצעד הגאווה בהתאבקות בעפר רגליו של ההומופוב האלים ביותר הזמין קשה לצפות לביקורת בונה.

במקביל ראש מפלגת העבודה, שראשה הראשון היה מוכן באמצע מלחמת העצמאות להדיח את רוב קציני המטכ"ל מבזה מפלגתו שלו ולצערי שלא בפעם הראשונה.

אני מת על המשוואה לפיה אמירה פוליטית שמתאימה לי=אמירה ערכית, איכשהו האמירה הפוליטית של הצד השני היא תמיד איומה. כאשר האמירה מתאימה לעמדה של הדובר היא לא פוליטית כלל. המצב בו אותם אנשים תומכים במעורבות פוליטית של אנשי צבא כשהיא נוחה להם ומתלוננים באותו זמן שאנחנו קרובים למלחמת אזרחים הוא מגוחך. ואם הסתירה בדברים לא ברורה להם מאליה, אני באמת לא אוכל להבהיר להם יותר טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...