יום שלישי, 17 בינואר 2017

הקמת ישראל היום = פירוק המונופול של ידיעות

אני מודה שהפעם האחרונה בה קראתי את החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים לבטל את הכרזת ידיעות כמונופול הייתה ממזמן כך שאינני זוכר האם העלות של המונופול בעשור שקדם להקמת ישראל היום הייתה 8 או 10 מיליארד. בכל מקרה, אפילו נניח שעלות הבחירות הייתה 2 מיליארד (למיטב ידיעתי הייתה רבע מזה), עדיין חסכנו הרבה מאוד כסף כתוצאה מהקמת ישראל היום.

התשובה לשאלה מדוע לא התפרק המונופול קודם מאוד לא חיובית - ניסו ונכשלו בשל עבירות שידיעות הורשע בהן. החשובה ביניהן היא זו שהביאה להתמוטטות ישראלי - סחיטה של בעלי הקיוסקים על ידי ידיעות אחרונות.
 
הרושם שלי הוא שמגני ישראל היום לא קראו אותו אי פעם, הקריאה בשמות גנאי מגוחכת ואיננה תחליף לבדיקה. כשתהיתי למי מיועדת המדיניות של אי מתן קרדיט של ידיעות אחרונות מצאתי כי הטענות הללו מסבירות זאת - אני מוצא כתבות מועתקות מישראל היום בטמקא קרוב לעשרים בשבוע וכשאני קורא את העיתון המודפס האחוז רק עולה, כך הטענה שידיעות מקורי היא בדיחה.

מי שלא מאמין לי מוזמן לבדוק בעצמו - מכיוון שידיעה אחת לא מוכיחה דבר (היא יכולה להיות מועתקת מצד ג' ויש לא מעט כאלה) לא אטרח למצוא אחת להדגמה. מכיוון שרבים מעדיפים להמשיך להשלות את עצמם, מי אני שאפריע להם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...