יום שני, 17 באפריל 2017

שירת נשים והרבנות הצבאית

הטקסים היו ללא שירת נשים גם כשאני הייתי בצבא וזה באמת לא היה לאחרונה (הגם שהסיבות כנראה השתנו). אני זוכר עוד מימי כילד את האיסור על שירת נשים, יש הרבה דברים שליליים בנושא אבל קשה להתרשם שזה נובע מדתיות רבה יותר.

הקמת האגף לתודעה יהודית היה ניסיון לדחוף בכיוון, אם היו לו הצלחות פרט לשימור הקיים, אני לא שמעתי עליהן. על מנת להסיר ספק אני מודע לחלוטין למטרות של הקמת האגף, התהייה היא לגבי התוצאות בפועל.

המח"ט לא חידש כלום, ההפתעה היחידה היא בכך שפתאום נזכרו ש"זה מזעזע". לגבי אנשי הרבנות העניין גם הוא לא חדשני אלא חודש לאחר הפסקה של בערך עשור. אם כבר, זה מוכיח את ההפך.

השאלה לגבי הרבנות הצבאית איננה מה רצו לעשות אלא מה השיגו. העובדה שדחפו לצבא דתי יותר ברורה לי. מאז הרב גורן כל הרבנים הראשיים לצה"ל ניסו לדחוף לכך. השאלה שלי היא מה (חוץ מיחסי ציבור להם והיסטריה מצד חילונים) השיגו בפועל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...