יום חמישי, 1 במרץ 2018

כמה דברים על החקירות של נתניהו

א. אין לי ספק שהחשיפות האחרונות לגבי מערכת המשפט מתוזמרות ועומד מאחוריהם מישהו עם הרבה כסף, ככל הנראה מחו"ל. הן דומות מדי (שימוש בטכנולוגיה), קרובות מדי ומופצות מדי מכדי שיהיה אפשר אחרת. הרבה פחות ברור לי מי אחראי להן בדיוק מכיוון שהאפשרויות רבות החל ממקורבי נתניהו וכלה באויבי ישראל שהחליטו לחקות את רוסיה.

ב. הפרסומים של המשטרה לא מותירים לי ספק שנתפר לנתניהו תיק. הודעת המשטרה על תיק אלפיים מזכירה לי ספר של "היסטוריה סודית" והחלק על תיק אלף הוא עילה להתחלת חקירה ולא סיכום סביר שלה. גם ההתנהגות בתיק ארבעת אלפים לא מותירה ספק שהמשטרה מוכנה לעשות הכל על מנת להשיג את ראשו של ראש הממשלה. לצערי, תפירת תיק אומרת שלמשטרה אין מספיק עדויות ולא בהכרח שהנחקר נקי.
ג. התוצאה משני הנ"ל היא שאפילו בהנחה כי טענת נתניהו ש"לא יהיה כלום כי לא היה כלום" נכונה (מה שאינני בטוח בו כלל), הרי האחריות הציבורית שלו להם מספיקה לדרוש את החלפתו. כשמישהו מבצע מהלך שתפקידו לערער את המשטר וראש הממשלה מתעלם ולא פחות גרוע, כשהמפכ"ל שמינה תופר תיק באופן פומבי ובוטה - לא ייתכן שראש הממשלה לא אחראי - שני הנ"ל הם כישלונות ברורים של הממשלה ושלו אישית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...