יום שישי, 16 במרץ 2018

הפלת המטוס של חיל האוויר

אם הרוסים היו מתקיפים עם הסוללות שלהם כל המטוסים היו נופלים ולא רק אחד. המטוס הופל בשל טעות של הצוות, אני מבין שזה פחות מרגש, אבל קורה לפעמים. אין להסיק מכך שהרוסים הם שיות תמימות. המזל"ט האיראני הסתובב בשטח שהם מפקחים עליו והם לא עשו דבר. הגם שאני חושד שהם טרחו למסור לחיל האוויר על התנועה שלו. המטרות של הרוסים בסוריה ברורות - לתפוס שטח, לדפוק את האמריקאים ולחסל כמה שיותר מוסלמים קיצוניים רחוק מאמא רוסיה.

בשביל להקטין אבידות הם משתמשים בבעלת ברית - איראן - מה שיוצר בעיה איך למנוע תלות בה. הם משתמשים בישראל במטרה להחזיק את האיראנים קצר - לא פחות ולא יותר. אין להם שום בעיה לנצל את האירוע האחרון על מנת למכור עוד סוללות לסורים. לגבי בריטניה, ישראל חיסלה עשרות פלסטינים על אדמת בריטניה בשנות השבעים והמחצית הראשונה של השמונים, חלקם בשיטות לא שונות בהרבה מזו שהרוסים השתמשו. גינוי תקיף היה רק מעורר את השד הזה ממרצו ומציף את ההשוואה בין פעולת תאצ'ר (גירוש כל אנשי המוסד לכמעט עשור וצמצום דרסטי של הקשרים) לבין מה שמיי עושה. קשה לי לראות איך מצב כזה היה תורם לישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...