יום שני, 19 במרץ 2018

איך לעזור למסתננים

יש הרבה מה לעשות בשביל לעזור למסתננים, מי שמודאג - יותר ממוזמן להתחיל מעצמו. אפשר למשל להציע לכל העמותות ש"דואגות" להם להעסיק מתכנת בהכשרתם כמתכנתים. אבל רצוי לא לשכוח לצלם את התגובה הזועמת שתתקבל (אני מעדיף שלא לשתף את התגובות שלהן לשאלות שלי בנושא, גם לי יש גבולות בנושא תגובות).

על מנת להסיר ספק, אני מאוד מאמין בטיעון הזה, העמותות הנ"ל מעוניינות להשאיר את האנשים הללו דפוקים. המחשבה  שהם מטרידים את מנוחתן היא נאיבית. מה רע? מרוויחים הון, מרגישים טוב ובמקרה הכי גרוע מישהו אחר יידפק.

היו אתי בקורס תכנות שלוש בנות שלא ידעו להדליק מחשב. שלושתן סיימו את הקורס, אחת מהן בהצטיינות. זאת דוגמה חריגה מכיוון שבדרך כלל, אני מציע להכשיר אותם בתור נהגי אוטובוס - מצרך במחסור בכל העולם המערבי (כולל בישראל). זה כרוך בהכשרה הרבה יותר קצרה אם עושים אותה בצורה אינטנסיבית.

מי שלא מציע לעשות הכשרה מקצועית מעוניין להשאיר אותם דפוקים. זה הופך את כל הטיעון כאילו רוצים לעזור להם לנלעג. לדבר גבוהה גבוהה גם אני יודע, אבל השאלה מה עושים - והתשובה במקרה הזה מאוד ברורה - מרווחים על חשבונם.

"באופן מקרי לחלוטין" רוב מי שתומכים בפליטים הם אלו שמרוויחים מהם. כאשר רואים מישהו שמברבר על כל מיני טיעונים של זכויות האדם כאשר הוא מרוויח באופן ישיר מניצול (וכן, זה ניצול) של אלו שלכאורה הוא מדבר בשמם, יש להתייחס לעניין בהתאם. 

מי שרוצה שהמסתננים יישארו פה, צריך לדאוג להם לעתיד. המחשבה שבמדינת ישראל העתיד טמון בשטיפת כלים במסעדה בזמן שבעל הבית מדווח כמה נוראה המחשבה שהעובדים הזולים שלו ייעלמו, היא בלתי סבירה בעליל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אחד ביום בפרק ראשון של היסטוריה אלטרנטיבית

לאחר שיקול דעת מעמיק החלטתי שהפרק  אחד ביום: מי יציל את המשטרה?  פשוט מייצג היסטוריה אלטרנטיבית. אני רק מופתע מכך שלא מזהירים את המאזינים ומ...