יום שבת, 28 ביולי 2018

אני מתנגד לחוק הלאום

מסיבות עקרוניות ומאוד לא פופולריות בישראל.

אבל לצערי הדאגה העיקרית שלי להשפעתו על הדמוקרטיה מגיעה מכיוון בלתי צפוי. אני לא נוהג לפרסם פוסטים משל עצמי בגלל נטייתי לברברת ולכן ניסיתי לאתר פוסט המתנגד לתוכן החוק. לצערי נכשלתי, כל הפרסומים שראיתי משמאל* התחלקו להשמצות, טענות שנועדו לקבור כישלונות של השמאל, הפחדות מהעולם, ייחוס חוסר רציונליות לערבים ושקרים מביכים. פרט לבודדים מימין שזכו לחשיפה מוגזמת, לא הצלחתי למצוא התייחסות שלילית ממשית לחוק.
למעשה, נראה כי האופוזיציה ויתרה על ניסיון כלשהו לדיון רציונאלי, שלא לדבר על ניסיון להכשיל את העברת החוק (אפשרות ריאלית עד לרגע האחרון). קשה לי להשתחרר מהתחושה המפחידה שהסיבה העיקרית להתנגדות היא הגבלות יכולתו של בג"צ להתוות את המדיניות בנושא ולא איזשהו קושי עם החוק, כמעט למותר לציין שבמקרה כזה מדובר בוויתור על הדמוקרטיה תמורת אשלייתה.
*אני לא מתעלם מהרשימה המשותפת, היא נכללת לצורך העניין ברובה המכריע בימין, מקום שגם במקרה הנוכחי הולם אותה יותר מהשיוך שנכפה עליה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...