יום ראשון, 4 בנובמבר 2018

דיווח (או לא) על תקיפות מיניות על ידי מסתננים

אפשר היה לקבל את הטיעון ש"הדגשה של הזהות האתנית של מבצעי אירועים כאלה הופכת כל אדם עם זהות אתנית מובחנת כזו לחשוד בפשע בעיני הסביבה שלו" אם העניין היה עקבי. למרבה הצער, זה ממש לא המצב, התקשורת משתמשת שוב ושוב בגישה הזאת בשביל להכתים חרדים, מתנחלים וקבוצות אחרות שלא מוצאות חן בעיני השדרנים. במצב הנוכחי, ההחבאה לכאורה מטעמי "פוליטיקלי קורקט" עבור ערבים ומסתננים היא גזענית בעצמה וככזו יש להתייחס אליה.
 
אני יכול להצדיק כל אחת משתי הגישות - או להעלים את כל המקרים או להדגיש את כולם. במצב הנוכחי התקשורת משתמשת בהדגשה ככלי נשק גזעני. אבל כאשר הטיעון להעלמה הוא מניעת אפליה (=קונסיסטנטיות) אז כן, אי עמידה בה די שומטת את הטיעון.
 
אפליה היא הפרה של עקביות היחס לקבוצות שונות בחברה (פעולה א' גוררת תגובה ב' עבור אדם אחד אבל תגובה ג' עבור אדם שני) בלי שום סיבה מוצדקת, אני יודע שזאת לא הגישה המקובלת לראות זאת, אבל אני בטוח שאפשר להבין למה.
 
אגב, החישוב הנכון הוא מתוך קבוצת הדיווחים על תקיפות מיניות על ידי זרים (לקורבן) - 30% ותוך התחשבות בכך שהמסתננים הם אחוז מהאוכלוסייה לערך. התוצאה היא שהסיכויים שמסתנן יתקוף וידווח גדול פי 10 מהממוצע. כמובן, החישוב מתוך שיעור התקיפות האמיתי קשה הרבה יותר, אבל לפי ההערכות מדובר בממוצע של דיווח של קצת יותר מאחד לחמישה, כלומר המסתננים תוקפים (כנראה) יותר ולא במעט.
 
אחוז התקיפות המיניות כלפי מסתננות המדווחות הוא אפסי, הייתה חגיגה שלמה כשאחת מהן התלוננה לפני כמה חודשים. בנושא הזה אין ספק שיש תת דיווח עמוק, הבעיה עם הטיעון הזה הוא שכל הסיכויים שרוב התוקפים הם מסתננים (היחס 30-70 תקף גם פה). גם שלוקחים הנחה שכולם גברים המספרים עדיין גבוהים מהממוצע ולא במעט וכאמור יש עוד פקטורים שמסבכים את העניין בהרבה.
 
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אין פרטנר וזאת אכן בעיה חמורה

להרבה אנשים העניין הזה מרגיש רע - זה לא משום שהם רעים, אלא מכיוון שהמצב אכן רע. המצב שבו הרוב המוחלט של הפלסטינים רוצים להרוג את היהודים הוא...