יום שבת, 7 במרץ 2020

שני תרחישים לגבי הקורונה

חלק מהאנשים סבורים שיש יחס ישר בין המצב העולמי לבין התוצאות כלפי ישראל.

שני התרחישים נועדו להראות שזה פשוט לא נכון - שניהם מניחים מצב דומה לזו של השפעת הספרדית, עשרות מיליוני מתים ברחבי העולם, בתוספת משבר כלכלי סטייל השפל הגדול.

עם זאת המצב של ישראל שונה לחלוטין:


אופטימי
ניסיונות ההסתרה של המשטר האיראני מתבררים כגשר אחד רחוק מדי וכשהוא מסרב לחלק את חיסון הקורונה מכיוון שפותח על ידי האויב הציוני, מתחוללת הפיכה צבאית אוהדת ישראל.

הכוחות השיעיים הנתמכים על ידי איראן קורסים בזה אחר זה אבל מדינות ערב נאלצות להישאר עם הקשרים שטופחו תחת האיום.

מדינות אירופה המותשות מהמגיפה והמאוימות על ידי גל פליטים ענק מגיעות לפשרה עם מצפונן ומתירות לכל פלסטיני שרוצה להגר, בעודן טובחות ללא רחם בכל פליט אחר בטענה שהוא נושא את הנגיף - כמחצית מאוכלוסיית עזה מהגרת עוד לפני סוף השנה ברכבת אווירית שנושאת אתה בדרכה לישראל יהודים רבים הנמלטים מאירופה המזועזעת.

ההייטק הישראלי המצליח לשגשג בזכות המכה שחטף המרכז ההודי והביוטק הצומח במהירות, מצליחים לכסות על הפגיעה במגזרים האחרים וישראל נשארת נקודת צמיחה בודדה על פני הגלובוס, הן כלכלית והן דמוגרפית.

פוליטית, ממשלת האחדות הלאומית שהוקמה בשיא המשבר הופכת למפלגת מרכז לאחר פרישתם הנרגנת של כמה מהמנהיגים הוותיקים וזוכה כמעט ברוב מוחלט בבחירות.

פסימי
ההתמוטטות הטוטלית של הממשל בעזה מאפשרת למשטר האיראני, הנשלט כעת באופן ישיר על ידי משמרות המהפכה, להשתלט על רצועת עזה באופן רשמי ולהציב בה כוחות צבא.

בלבנון תופס החיזבאללה את השלטון "באופן זמני" וגם בה שולטים כעת האיראנים ללא מיצרים.

האנטישמיות שטופחה על ידי המגפה וזעם על ישראל מביאים לחרם רשמי של האיחוד האירופי על ישראל.
הממשל הדמוקרטי החדש מקשה מאוד על ישראל, במיוחד לנוכח טענתו כי לא הגנה כיאות על הצוותים של בארות הגז המושבתות כעת.

כאילו לא די בעשרות אלפי המתים ובמשבר הכלכלי העמוק, ישראל נכנסת לסחרור פוליטי עמוק עם חילופי האשמות שגורמים לרשות החירום הלאומית, בגיבוי צה"ל, לנהל למעשה את המדינה, כפי שנקבע בשיא המגיפה - מה שמחמיר עוד יותר את מצב היחסים עם המדינות הדמוקרטיות.

סיכום
שני התרחישים הם אמנם מוקצנים בכוונה, אבל הם מדגימים את הנקודה - הטענה כאילו המגיפה היא הפקטור היחיד, פשוטה אינה נכונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...