יום שישי, 3 באפריל 2020

כשהתעמולה הופכת לפרודיה

אני חייב להצדיע לידיעות אחרונות שהצליחו בתחקיר הבוטים להפוך את עצמם לפרודיה על תעמולת בחירות, זאת אכן משימה קשה במדינת ישראל. ההוכחות "המרשימות" לטענות הן:

א. יש בטוויטר ימנים

ב. הם משתפים דברים אחד של השני

ג. הם נוטים לעשות זאת בזמנים של אירועים פוליטיים

ד. חלק ניכר מהם משתמשים בפרטים לא מדויקים

ה. מצאנו פעיל שהתגאה בהפצת המסרים בתשלום

אם הסיכום הזה לא נראה לכם כבדיחה, אזי "התחקיר" הוא בדיחה על חשבונכם. איך אמור להראות תחקיר רציני בעניין?

א. לא מערבבים במתכוון אנשים שלא מקבלים תשלום כפי שעורך התחקיר הודה

ב. פונים למי שמפרסמים שהוא מקבל תשלום לפני שמפרסמים

ג. מוצאים את המנגנון שאחראי לכאורה לכמות עצומה של פרופילים

ד. לא מנפקים מספרים שפירושם המעשי הוא שכל תומכי הימין בטוויטר זייפנים

ה. מחפשים את הצל גם ברשתות אחרות, כולל הפופולרית ביניהן בישראל - פייסבוק

אני משוכנע שיש כאלו שמקבלים תשלום להפצת מסרי הליכוד בטוויטר, הקפיצה הנלעגת מההנחה הזאת להכתמה המונית של כל תומכי הימין שם כחסרי דעת ראויה לכל היותר לצחוק. העובדה שכל כך הרבה לוקחים את הטענה המגוחכת הזאת ברצינות היא תעודת עניות לשמאל הישראלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הזזת השער של השמאל (?)

הקשבתי ל- Think&Drink Different: פודקאסט למי שאוהב לחשוב: על חינוך לדמוקרטיה, אורחת: ד"ר תמי הופמן  וגיליתי שלא לתדהמתי שהד"ר ...