יום רביעי, 6 במאי 2020

תרחיש אימים עבור הקורונה

תרחיש האימים עבור הקורונה הוא פשוט - מוטציה שהופכת את הנגיף למדבק כמו חצבת ומעלה את אחוזי המתים לאלו של הסארס בלי לשנות את מהלך המחלה. המשמעות? אין משלוחים, אין מפעלים חיוניים, אין משטרה. הרעב מתחיל תוך ימים ספורים, החשמל נגמר תוך שבוע, מהומות ענק וקריסה טוטלית של המדינה (כל מדינה מערבית לפחות) מתרחשת תוך פחות מחודש. אפשר כמובן לשלב עם השתלטות של מטורפים על פצצות אטום או כורים גרעיניים אם זה לא מספיק קודר בשבילכם.

אפילו דנמרק מוקפת במדינות שמצבן יהיה קשה יותר, כך שאם דנמרק תחזיק מעמד קצת יותר, היא תקרוס מפלישה גרמנית תוך פרק זמן קצר (אני מניח שהגשר לשוודיה יפוצץ). למעשה אפילו ניו זילנד שמצבה לכאורה הוא הטוב ביותר בתרחיש האימים הזה לא תחזיק מעמד יותר מחודשים ספורים. זה כמובן בהנחה שיש מי שיתחזק את המערכת, התרחיש המדובר הוא קריסת הגורם האנושי. הרוחות יפילו את קווי המתח העליון, המשאבות של מאגרי האנרגיה השאובה יתמלאו בפסולת, הכור הגרעיני ישותק או יתפוצץ, זה פשוט עניין של זמן ולא רב מדי. רוב האנשים לא תופסים כמה המערכת שברירית.

התרחיש הוא תרחיש אימים ולא הסתברות של ההתממשות שלו, שהיא כרגע נמוכה למדי. חוץ מזה, אני לא מודאג ממנו מכיוון שאני לא מתכוון להיות בו .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...