יום שבת, 1 באוגוסט 2020

פייק תמונות

אחד הנטיות המרגיזות ביותר בהפגנות היא הזיוף הסיטונאי של תמונות. במקרה הטוב, התמונות הן מהפגנות קודמות בסדרה, ומשם המצב מתדרדר דרך אימוץ תמונות מהפגנות נגד, הפגנות מאזורים בלתי קשורים על פני הגלובוס ולעיתים מגיע עד תמונות שנוצרו במעבדה. המצב עם סרטוני הוידאו איננו טוב בהרבה.

למעשה התופעה כל כך נפוצה שגם אני, שלא מחפש אקטיבית זיופים כאלו מסוגל לזהות את רובן המכריע של התמונות והסרטונים לכאורה מההפגנות הנוכחיות נגד נתניהו כמזויפות - רבות מהן הן מתקופת ההתנתקות או מפינוי עמונה, חלקן מהמחאה החברתית ויש גם לא מעט מיובאות מארצות הברית (או לפחות מארץ דוברת אנגלית). באופן משעשע למדי, דווקא המעקב שלי אחרי כמה משונאי נתניהו המובהקים מסייע רבות מכיוון שהם משתפים את "התמונות החדשות" הללו שוב ושוב כמצולמות בהפגנה התורנית. אני חושש שהמצב מהצד השני של המתרס לא טוב בהרבה, הגם שהמגוון רחב בהרבה כך שקשה לי לקבוע.

הפתרון הוא פשוט - לגוגל יש מנגנון זיהוי תמונות, לפני שאתם משתפים תמונה, תשתמשו בו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

האו״ם איננו נייטרלי

בכל פעם שאני נתקל במשהו פוגע, אותה שאלה עולה לי לראש: האם זה היה בכוונה? התשובה היא בדרך כלל "זה מורכב". לצערי, הדוח של האו"ם...