יום שישי, 28 בדצמבר 2018

התקצוב של שתי"ל

בעקבות תקציב הקרן החדשה:

שתי"ל מוזכרת בעמוד 26, הבעיה היא שמדובר בתקציב של שתי"ל שהוא הכסף הקטן. שתי"ל היא גוף פיקוח בעיקרו, כך שהתקציב שלו הוא לפחות בסדר גודל קטן מהכסף שהוא בשליטה אפקטיבית שלו, כלומר אם מדובר ב-20,041,235 דולר תקציב אפשר להניח בהנחה מקלה שהם גוף בזבזני ביותר שהם שולטים ב- 200,412,350 דולר - וסביר להניח שעוד פקטור של 3 לא יהיה מוגזם.
 
שתי"ל עוקבים אחרי ההוצאה של הכסף, כך שאם לא עומדים בדרישות שלהם, למשל משקיעים מעבר לקו הירוק, הם סוגרים את הברז. מידה עקבו אחרי הזרמות הכספים של הקרן, אבל זה דווקא החלק הקטן. הקרן אולי מחלקת טכנית מעט יחסית, אבל אם הגוף הנתמך לא מבצע את הבקשות שלהם שתי"ל ידווחו עליו כמי שלא עמד ביעדים ותפסיד הרבה יותר כסף. מכיוון את הכסף שהאירופאים מזרימים בתנאי ששתי"ל ידווחו שהגוף עומד ביעדים.
 
האירופאים מזרימים בכל מיני צורות - החל מפרסים אישיים שעיריות מחלקות על חשבון הממשלה המרכזית, עבור ב"תרומה לסביבה" של פרויקטים הנדסיים שהם ממנים וכלה במענקים ישירים ממשרדי החוץ. אני מכיר לפחות 10 דרכים שונות שהם מזרימים כסף ואני בטוח שיש עוד. רובם המוחלט תלוי בהמלצה של שתי"ל או של המקבילה הפלסטינית שלה (ששמה פרח מזיכרוני).
 
לגבי הרשימה של העיריות אפשר לחפש את גדעון לוי או את עמירה הס. לפני יותר מעשור מצאתי שהוא קיבל יותר ממאה אלף דולר תוך פחות מחצי שנה בדרך הזאת, לא נראה שהשתנה הרבה מאז. בכלל, הדרך הטובה ביותר היא לקרוא את האותיות הקטנות ב"הארץ", הם תמיד טורחים להזכיר כל הזרמה. לגבי גדעון לוי - אם לדקדק בקטנות, זה סה"כ מה שדווח ב"הארץ" שקיבל, כמה קיבל בפועל אני לא יודע (כנראה פחות). כל פעם הוא מקבל פרס מעיריה אחרת בחו"ל, בעיקר בגרמניה. הפרסים לכשעצמם קטנים (מאות ולפעמים אלפי יורו) כך שהם לא יוצרים רעש. הכסף, בגרמניה לפחות, מגיע מהמדינה כחלק מהפעילות למען זכויות האדם. על מנת להסיר ספק, זה חלק קטן מאוד מהכסף, רוב הכסף מגיע בהרבה דרכים אחרות והסיפור עם גדעון לוי הוא בעיקר פיקנטי.
 
מה שכן, אני מציע לחפש את הידיעה במידה על החקירה של הפרלמנט האירופי בנושא - גם להם נמאס שאין פומביות בנושא (מסיבות אחרות כמובן), לי בוודאי אין סיכום כולל אבל ההערכה שסיפקתי לעיל נשמעת סבירה.
 
אני השגתי את המידע ממעקב ארוך אחרי דיווחים בעיתון הארץ ולא טרחתי לשמור עותקים מכל ידיעה בעמוד 7 שקראתי כך אין לי דרך לשכנע פרט להמלצה לעשות אותו דבר. אני בהחלט מבין למה הסיפור נשמע לרבים פנטסטי, לרוע המזל, זה לא הופך אותו לפחות אמתי.
 
אני מטבעי טיפוס לא מתעד. למשל מחקתי היום את כל התמונות מהטיול של השבועיים האחרונים אחרי ששלחתי (או קישרתי מפייסבוק) את מה שמעניין אחרים. אני מניח שזה לטובה אחרת הייתי מגיש כבר חמש תביעות דיבה - בלי הוכחות אין טעם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...