יום שלישי, 21 בפברואר 2023

רשות השידור לשלטון

היום שמעתי כרגיל את השעה הבינלאומית של כאן ונקרעתי מצחוק. הקטע המשעשע (בניגוד לרוב התוכנית שהיה מדכא כרגיל) התייחס לתקשורת בפולין. במהלך הקטע הוזכר מצב התקשורת הציבורית בפולין, אולם מי שלא שם לב יכול היה לחשוב שמדובר בדיווח עובדתי על תאגיד כאן במהלך ממשלת בנט-לפיד. החלק המשעשע ביותר היה הטענה של הכתב שאילו היה מנסה לשדר כתבה מתחנפת ברמה כזאת, העורך היה פוסל את הכתבה, בפועל הכתב (שבכוונה אינני מזכיר את שמו) פרסם כמה וכמה כאלו במהלך תקופת הממשלה הקודמת. גם שאר החלק שדיבר על ניסיונות של הממשלה לחסום שידורים בלתי רצויים מחו"ל, תביעות ההשתקה מטעם מפלגת השלטון וכו' הזכיר מאוד את הממשלה הקודמת, מה שלא מנע את הקולות המזועזעים איך הדבר ייתכן.

קשה לקבל מידע אמין על פולין, ולכן קשה לי לדעת מה מידת האמינות של הדיווח. אבל ברור שמודעות עצמית פשוט לא קיימת אצל צוות התוכנית שמחיצתה בשבועות האחרונים מוקדש לתעמולה אנטי ממשלתית סמויה או בוטה. כמעט למותר לציין שמדובר במהפך מוחלט לתחרות ההתחנפות לממשלה הקודמת שכתבי החוץ קיימו בתוכנית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גבולות מדומיינים: הטקטיקה המוזרה של מחיקת גבולות

ביקרתי בהודו בשנת 2015 לצורך עסקים, כחלק מדרישות הבקשה לאשרת עסקים הייתי צריך לציין את המדינות הגובלות בהודו. הופתעתי לגלות שצריך לכלול גם א...