יום ראשון, 11 באוגוסט 2024

הפרוטוקולים מכים שנית

ספר שקרי בשם "הפרוטוקולים של זקני ציון" טוען לתאר מזימה יהודית להשתלט על העולם. הוא פורסם לראשונה בקיסרות הרוסית בשנת 1903, תורגם לשפות רבות והופץ בהיקף נרחב ברחבי העולם בתחילת המאה ה-20, הוא מורכב בעיקר מגניבה ספרותית ממספר מקורות ישנים יותר. הוא היה גורם מרכזי בהפצת הרעיון של קשר יהודי עולמי.

מדהים ככל שזה נשמע, הקונספירציה שוב מסתובבת. בית הדין הבינלאומי לצדק משתמש בה כהסבר ליעילות הנמוכה של גבול רצועת עזה-מצרים; בריטניה, אוסטרליה וניו זילנד פרסמו הצהרות משותפות היוצאות מהנחה שישראל היא הכוח היחיד במזרח התיכון; התקשורת הבינלאומית המרכזית מתעלמת לחלוטין ממעשי הערבים מכיוון שרק לישראל (כלומר ליהודים) יש שליטה מלאה על התוצאות; ועוד. למרות כמה שזה עשוי להיראות אבסורדי, הביקורת העיקרית על פעילויות ישראל היא שהיא לא עומדת בהבטחה שניתנה בפרוטוקולים.

---

כן, אני מודע לכך שאותם אנשים וארגונים מחזיקים במספר אינסופי של הסברים חלופיים, אך אני מתנצל; מלבד גזענות של אדם בעל דעות קדומות ללא ציפיות (שמובילה למסקנות דומות), קשה מאוד להסביר מעשים כאלה ללא האמונה בתאורית הקשר הזו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתקפת הביפרים של חיזבאללה

אף על פי שהפרטים המדויקים של התקיפה על הזימוניות של חיזבאללה עדיין לא ברורים, אין ספק שמדובר ב תקיפת שרשרת אספקה . מי ביצע את המתקפה? בעוד י...