יום רביעי, 15 באפריל 2015
זכויות אדם מלאות לפלסטינים
בעקבות סקר מכון סמית על אוטובוסים בשבת
בעקבות סקר מכון סמית: 74% מהציבור רוצה אוטובוסים בשבת:
"כך עולה מסקר חדש שערך מכון הסקרים סמית עבור עמותת עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון" - כלומר מדובר בסקר הדומה לסקר הצבעה שנערך עבור הליכוד - חוסר אמינות טוטלית. ממצאי הסקר נקבעו מראש על ידי המזמין, הערך של הסקר במקרה הזה הוא אפס גמור, גם אם הם עורכים אותו 10 שנים. הסיבה? הרוב המוחלט של המתנגדים לא יענו לסקר שהוזמן על ידי חדו"ש.
אפשר להבין זאת מההסברים של הסוקרים לאחר מערכת הבחירות האחרונה שההסברים שלהם תקפים גם כאן. יש יחס ישיר בין הסיכוי שאדם לא יענה לסקר (או ישקר בו) לבין המאפיינים שמקושרים להתנגדות לתחבורה ציבורית בשבת, בראש ובראשונה מידת הדתיות. כשהסקר נערך מטעם ארגון ידוע לשמצה כמו חדו"ש, וזה היחס אליו בקבוצה הדתית שלא לדבר על החרדית, סיכויי המענה, שלא לדבר על מענה אמתי, קרובים מאוד לאפס, פשוט לא רוצים לשתף פעולה בצורה כלשהי עם ארגון שהמטרה שלו היא קעקוע הזהות היהודית של המדינה, מתוך הנחה שהוא בלאו הכי לא מתעניין בתשובות.
יש לציין כי השקרים בסקר הבחירות נבעו מחוסר אמון בתקשורת, פה מדובר במקרה חמור יותר של ארגון בעל אג'נדה אנטי דתית ברורה - הסיכוי שיתקבל מענה רציני הוא קרוב לאפס. רוב האנשים מניחים הנחה מוטעית, שאם הם לא יענו הסקר לא יפורסם, האמת שונה, לפי העדויות של הסוקרים סקר שבו יש מענה של 10% נחשב לסקר בעל אחוזי מענה גבוהים.
הבעיה הספציפית בסקר הזה היא שהשאלה קשורה ישירות לסיכוי התשובה, אנשים דתיים יסרבו ברובם הגדול לענות, כך שהסוקר ימשיך לחפש אנשים מתאימים לפרופיל עד שיקבל דתיים שיענו והסיכוי לקבלת דתיים חריגים גדל דרמטית.
הספקנים מוזמנים לפנות לחדו"ש ולבקש מהם את הנתונים הגולמיים, אני די בטוח שלא יקבלו ואם כן, הם יהיו דומים לתיאור שלי הנ"ל.
יום שלישי, 14 באפריל 2015
מכירת S-300 לאיראן
יום שני, 13 באפריל 2015
הקרן החדשה, עיריית תל אביב ותחבורה ציבורית בשבת
אם נהיה רציניים לרגע - אם זה היה קשור להיגיון הבריא, הקרן החדשה לא הייתם בעסק; אם הייתה חושבת שיש סיכוי להגיע לתחבורה ציבורית בשבת, גם אז לא הייתה בעסק. אני מבין שמשלמים לקרן טוב בשביל לעורר מהומות, אבל לא נמאס לה רק לגרום לנזק למטרה שלשמה היא נכנסת לעניין מלכתחילה? אולי פעם אחת הקרן לעשות תנסה מועיל, למשל לארגן הפגנה בעיריית תל אביב שתגיש סוף סוף את הבקשה לתחבורה ציבורית בשבת? אני יודע הקרן עלולה במקרה כזה לאבד את המימון של העובדים שלה, אבל בכל זאת, זה שווה ניסיון.
יום ראשון, 12 באפריל 2015
הקמפיין למען התחבורה הציבורית בשבת
יש לציין כי אני לא מוטרד במיוחד מחילול השבת, אני כן מוטרד מהעובדה שאין שום הגיון בהעברת מאות מיליונים מהפריפריה למרכז בשביל שלילדים של רעננה תהיה תחבורה ציבורית לים בשבת.
יום שבת, 11 באפריל 2015
עבודה בשבת=קריאה להפרת חוקי המגן
צר לי, אני לא רואה סיבה הגיונית למה ההורים שלי שגרים בפריפריה (ולא יופיעו בשום תכנית של תחבורה ציבורית מצומצמת) יהיו צריכים לסבסד בצורה מסיבית את נערי רעננה שרוצים לנסוע לים בשבת. ההצגה החברתית היא רמאות במצב הזה - זנדברג רואה את הנערים מרעננה שייסעו לים בזול, הערבים מאום אל פחם שגם יסבסדו את הנערים הנ"ל וגם ייאלצו לעבוד 7 ימים בשבוע שקופים מבחינתה.
תחבורה ציבורית בשבת, מה באמת אפשר וצריך לעשות
כינוס פתרון שתי המדינות בניו יורק מתוכנן בזמנים פוגעניים
התוכנית לקיום ועידת פתרון שתי המדינות בניו יורק ב-22 בספטמבר, שעות לפני ראש השנה היהודי, אומרת הכל על המטרה האמיתית שלה. תיזמון האירוע בזמן ...
-
מוקדם מאוד לסכם את מתקפת הפתע של המורדים בסוריה. בשעה שהפוסט הזה נכתב, נראה שנפילת משטר אסד היא עניין של שעות. אבל אני רוצה להתמקד דווקא במה...
-
הוא הזמן בין פעולה צבאית ישראלית לבין הזמן שבו מוכרז שהיא הייתה גרועה/טובה על ידי מגיבי הרשת. מה שמגוחך עוד יותר שהם מסבירים לי שבמקרה של ממ...
-
אין לי הרבה דברים חכמים להגיד על הפסקת האש המיועדת בעזה. ההסכם לכשעצמו הוא סביר בתנאי שיממומש כולו, הבעיה שלי היא שהסיכוי לכך זעום ויש סיכוי...