יום ראשון, 12 באפריל 2015

הקמפיין למען התחבורה הציבורית בשבת

הנקודה הבעייתית בכל סיפור התחבורה הציבורית בשבת היא פשוטה - כל הקמפיין הוא פשוט בדיחה. הוא מבוסס על הנחות שקריות רבות, החל מכך שיש מספיק נהגים (אין מספיק גם היום), עבור בטענה שלא יעברו אוטובוסים בשכונות הדתיות (באמת? רק בז'בוטינסקי בבני ברק כבר יש) וכלה בטענה המגוחכת כאילו הנהנים העיקריים יהיו תושבי הפריפריה (ממש לא, למעשה הם יידפקו). אפשר לעשות קמפיין בעד תחבורה ציבורית בשבת שיהיה רציני, אבל כשהקמפיין מכיל התעלמות בוטה מכל בעיה, אי אפשר להניח שהמטרה הממשית היא זו המוצהרת.
 
התחבורה הציבורית לכפר קיש, מסתמכת בפעמיים ביום, ליבנאל נעשה שדרוג וכעת יש 8 במקום 4 נסיעות ביום - זאת רמת השירות בפריפריה. שאף אחד לא ימכור לי לוקשים שרמת השירות בשבת תהיה סבירה. אגב, הסיבה היא פשוטה - יש רק אוטובוסים ולא משתלם להוציא אחד. זאת הסיבה העיקרית למה עדיף מוניות שירות על פני אוטובוסים - הרבה יותר קל למלא רכב עם 10 מקומות מאשר עם פי 5.

אוטובוסים בשבת לא יעזרו לזקנות אלא אם כן הן גרות ממש על ציר תחבורה ראשי, הן לא יוכלו להשתמש באוטובוס (וגם אם כן - מונית תעזור להן באותה מידה).
 
הקמפיין בכלל לא מנסה לטפל בעניין בצורה הפשוטה - כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על הרשויות המקומיות הרלוונטיות להגיש בקשה למוניות שירות במקום לצרוח על משרד התחבורה. הטענה הנשמעת בתגובה שאוטובוסים יותר נוחים ממוניות שירות היא מגוחכת. היתרון היחיד שלהם היא שיש להם זמנים קבועים, אבל היתרון הזה מועיל רק שרמת השירות מתקבלת על הדעת, היא לא תהיה סבירה בשבת, אפילו לפי ההצעות הנדיבות ביותר בכיוון.

יש לציין כי אני לא מוטרד במיוחד מחילול השבת, אני כן מוטרד מהעובדה שאין שום הגיון בהעברת מאות מיליונים מהפריפריה למרכז בשביל שלילדים של רעננה תהיה תחבורה ציבורית לים בשבת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...