יום שלישי, 14 באפריל 2015

מכירת S-300 לאיראן

לרוסים יש אינטרס מובהק לאיים במכירת המערכת לאיראן ולגבות עליה כמה שיותר מהאיראנים ומכל האחרים. למה להרוג את ביצת הזהב? את הכור בבושאר הם משכו 20 שנים, לא אופתע אם הסיפור עם S-300 יהיה דומה.
 
בנושא הזה אני סומך על הרוסים, באותיות הקטנות נאמר שהמערכת תסופק על בסיס המערכות שייצאו משימוש בצבא הרוסי, הרוסים יטענו שבגלל המשבר הכלכלי הם צמצמו את ההחלפה ולכן התנאים עדיין לא בתוקף וימרחו את הסיפור עוד שנים אחר כך הם יספקו את המערכות שהכי פחות תוחזקו ויגבו מהאיראנים עוד כסף על התיקון, אחר כך הם יגידו שהאיראנים לא יודעים לתחזק את המערכת וידרשו עוד כסף על סיוע בתחזוקה ועוד ועוד. אני במקום האיראנים לא הייתי בונה על מערכת תקינה לפני 2030.
 
הרוסים מקבלים השפעה מעצם ההודעה על מכירת המערכת - הם כופים על הסעודים להתחנף להם, לוחצים על מצרים (שבלאו הכי לא מאמינה לאמריקאים) לקנות יותר מהם במטרה לשכנע אותם לחזור בהם וכו' וכו'. כל עוד המערכת לא נמסרת בפועל יש להם מנוף השפעה על האיראנים, אני מפקפק בכך שהם יוותרו עליו כל כך מהר. אגב, כמובן שלא בטוח שהתוצאות של העיכוב יימצאו חן בעינינו (מי באמת רוצה S300 במצרים?). ממשל אובמה הוא איננו הגורם היחיד שניתן לסחוט.
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...