יום רביעי, 15 באפריל 2015

בעקבות סקר מכון סמית על אוטובוסים בשבת

 בעקבות סקר מכון סמית: 74% מהציבור רוצה אוטובוסים בשבת:

"כך עולה מסקר חדש שערך מכון הסקרים סמית עבור עמותת עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון" - כלומר מדובר בסקר הדומה לסקר הצבעה שנערך עבור הליכוד - חוסר אמינות טוטלית. ממצאי הסקר נקבעו מראש על ידי המזמין, הערך של הסקר במקרה הזה הוא אפס גמור, גם אם הם עורכים אותו 10 שנים. הסיבה? הרוב המוחלט של המתנגדים לא יענו לסקר שהוזמן על ידי חדו"ש.

אפשר להבין זאת מההסברים של הסוקרים לאחר מערכת הבחירות האחרונה שההסברים שלהם תקפים גם כאן. יש יחס ישיר בין הסיכוי שאדם לא יענה לסקר (או ישקר בו) לבין המאפיינים שמקושרים להתנגדות לתחבורה ציבורית בשבת, בראש ובראשונה מידת הדתיות. כשהסקר נערך מטעם ארגון ידוע לשמצה כמו חדו"ש, וזה היחס אליו בקבוצה הדתית שלא לדבר על החרדית, סיכויי המענה, שלא לדבר על מענה אמתי, קרובים מאוד לאפס, פשוט לא רוצים לשתף פעולה בצורה כלשהי עם ארגון שהמטרה שלו היא קעקוע הזהות היהודית של המדינה, מתוך הנחה שהוא בלאו הכי לא מתעניין בתשובות.

יש לציין כי השקרים בסקר הבחירות נבעו מחוסר אמון בתקשורת, פה מדובר במקרה חמור יותר של ארגון בעל אג'נדה אנטי דתית ברורה - הסיכוי שיתקבל מענה רציני הוא קרוב לאפס. רוב האנשים מניחים הנחה מוטעית, שאם הם לא יענו הסקר לא יפורסם, האמת שונה, לפי העדויות של הסוקרים סקר שבו יש מענה של 10% נחשב לסקר בעל אחוזי מענה גבוהים.

הבעיה הספציפית בסקר הזה היא שהשאלה קשורה ישירות לסיכוי התשובה, אנשים דתיים יסרבו ברובם הגדול לענות, כך שהסוקר ימשיך לחפש אנשים מתאימים לפרופיל עד שיקבל דתיים שיענו והסיכוי לקבלת דתיים חריגים גדל דרמטית. 

הספקנים מוזמנים לפנות לחדו"ש ולבקש מהם את הנתונים הגולמיים, אני די בטוח שלא יקבלו ואם כן, הם יהיו דומים לתיאור שלי הנ"ל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישראלים לא יודעים את המצב בעזה

זאת אמנם טענה נכונה אבל במובן מסוים תמוהה. נכון שאנשים כמוני, שצפה היום בכמעט 20 דקות על המתרחש בעזה (ממגוון מקורות) נדירים אבל זה לא נובע מ...