יום שני, 18 באוגוסט 2014

המעמד המשפטי של השטחים

הסיפור עם המעמד המשפטי של השטחים איננו פשוט. בקצרה, יהודה ושומרון נכבשו ממדינה שוויתרה על התביעה (ירדן) ואילו רצועת עזה נכבשה ממדינה שלא תבעה אותה (מצרים). המצב הזה הוא לקונה במשפט הבינלאומי. הגולן (וגם מזרח ירושלים) לא סופח למדינה ישראל אלא החוק, המשפט והמינהל הישראלי הוחלו עליו. בשביל לסבך את חיינו עוד יותר, מדינת ישראל הודיעה שהיא מחילה את הסעיפים ההומניטריים של אמנת ז'נבה הרביעית על יש"ע אולם מעולם לא סיפקה רשימה שלהם. אני יכול להמשיך, אבל נראה לי שהכיוון ברור.

לגבי השמאל, רובם בורים בנושא והשאר מבלבלים במוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

דיפלומטיה של דה-לגיטימציה - חלק ג׳

5. אין פירושו של דבר שכל אחד בישראל הוא שוחר שלום, מתון או מונחה על ידי אידיאלים אוניברסליים. ישנם קיצונים וניצים שעמדותיהם נדחות בתוקף על י...