יום חמישי, 2 באוקטובר 2014

כן, הנהגים צריכים לנוח


אני תוהה האם לא שמעו על עשרות אלפי העובדים שעובדים שבעה ימים בשבוע במקצועות האמורים כך שלהוטים ביותר לצרף עוד כמה אלפי עובדים לרשימה?

דווקא בתור נוסע קבוע בתחבורה הציבורית (כולל נסיעה היום מרעננה לכפר תבור) אני שמח. אני שמח שגם הנהגים יכולים לנוח בחג ולהיות עם משפחותיהם ולא להיות עבדים לשלושה ימים. לא צריך להיות דתי (ואני ממש לא) בשביל להבין שההשבתה היא עניין סוציאלי הכרחי.

הפוסט מכיל "הצעת פתרון" שלא עובדת ולכן היא איננה פתרון, נקודה. אם מישהו רוצה להוסיף עשרות אלפים עובדים שיעבדו בשבת, הוא צריך להציע פתרון ראלי, הפוסט הזה לא מציע כזה, אלא פשוט מצפצף על העובדים.

יש לציין כי רובם של העובדים בשבת לא מקבלים יום חופש אחר, נכון שזה החוק אבל הוא לא ממש נאכף, בעיקר מכיוון שהם מפחדים להתלונן. הטענה שיש מספיק עובדים שרוצים לעבוד בשבת לא מסתמכת על שום מחקר משמעותי, למעשה הבדיקות המעטות שנעשו בנושא מצביעות על המצב ההפוך, חלק ניכר מהעובדים בשבת שנבדקו עבדו בניגוד לרצונם. קשה להסיק מכך באופן כללי הבדיקות לא היו מקיפות, אבל לא ממש ברור על מה הטענה מסתמכת.

אין שמץ של היגיון ברצון להפעיל דווקא אוטובוסים בשבת - לא יהיו מספיק נוסעים בשביל תדירות מתקבלת על הדעת, ההתעקשות על אוטובוסים מעוררת אצלי חשד רציני שהמטרה המוצהרת איננה המטרה האמתית.

הטענה לתחבורה ציבורית בשבתות היא נלעגת במיוחד לאלו שבאמת צריכים אותו, יהיה אוטובוס לכפר תבור בשבת? בחלום הלילה. יהיה אוטובוס לזקנים בחרוצים? נסו שנית.

באירופה, חלק ניכר מהם הם מהגרים מכיוון שהמקומיים לא רוצים לעבוד כנהגי אוטובוס. בארץ התופעה דומה, אין מספיק נהגי אוטובוס גם היום והמצב רק הולך להחמיר עם היציאה לפנסיה של חלק ניכר מהם בשנים הקרובות. אני מציע ללכת לתחנה המרכזית הקרובה ביותר ולהסתכל על השלטים של "מבוקש נהג אוטובוס".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אחד ביום בפרק ראשון של היסטוריה אלטרנטיבית

לאחר שיקול דעת מעמיק החלטתי שהפרק  אחד ביום: מי יציל את המשטרה?  פשוט מייצג היסטוריה אלטרנטיבית. אני רק מופתע מכך שלא מזהירים את המאזינים ומ...